اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد:

یک میلیون اصله درخت در کلان‌شهرها از بین می‌رود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: در کلان‌شهرها یک میلیون اصله درخت از بین می‌رود که در صورت حفظ آن‌ها فضای سبز کشور رونق می‌یابد.

یک میلیون اصله درخت در کلان‌شهرها از بین می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمدرضا سلامی ظهر امروز در کارگاه ملی جنگلداری شهری که همزمان با دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه مشهد در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: نواقص موجود در برنامه‌ریزی‌ها یکی از دلایل از بین رفتن درختان موجود در شهرها است.

وی افزود: باید درختان را در بلندمرتبه‌سازی‌ها، آسفالت‌سازی‌ها، سازه‌های خشن شهری و ... در نظر بگیریم.

این مسئول با بیان اینکه اگر منطقی به مسئله نگاه کنیم، بسیاری از شهرها در حفظ و نگهداری درختان، آبیاری و تغذیه آن‌ها و دفع آفات نباتی نمره قبولی نمی‌گیرند، گفت: در بسیاری از شهرها، درختان دچار مرگ فیزیولوژیکی زودرس می‌شوند.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: در کنار رشد جمعیت، توسعه ساخت ‌و سازها، منفعت‌طلبی عده زیادی در راستای منافع اقتصادی خود، توسعه واحدهای صنعتی و تغییر وضعیت اقلیمی که در شهرها شکل گرفته، خود مؤید بروز مشکلات و تنگناهایی است که رسالت کاری ما را در شهرداری دوچندان می‌کند.

خلیل‌الله کاظمی ادامه داد: امروز با توجه به مخاطراتی که محیط زیست را تهدید می‌کند، برای حفظ و نگهداری محیط زیست، به ارائه طرح‌ها و روش‌های جدیدی که در آن به ظرفیت‌های علمی کشور توجه شده است و آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی نیاز داریم.

وی اظهار کرد: اولویت مجموعه خدمات شهری، اجرایی ‌شدن کارها با همکاری و مشارکت مردم بوده و امروزه نگهداری شهرها بدون مشارکت شهروندان امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/70001/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول