اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان مطرح شد

قالیباف: انحراف نتیجه سیکل مدیریتی معیوب است / مردم به دنبال تغییر در مدیریت هستند

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: متاسفانه اجازه ندادند روحیه جهادی و فرهنگ معنوی که جنگ را اداره کرد در عرصه سازندگی، اقتصاد و فرهنگ کشور بروز و ظهور کند و انحراف اصلی از همان زمان شروع شد و کشور در یک سیکل معیوب مدیریتی مبتنی بر اقتصاد سرمایه‌داری از فرهنگ جهادی فاصله گرفت.

قالیباف: انحراف نتیجه سیکل مدیریتی معیوب است / مردم به دنبال تغییر در مدیریت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد باقر قالیباف شامگاه پنجشنبه در جمع تعدادی از نخبگان استان همدان با بیان اینکه انقلاب ایران یک انقلاب اسلامی بدون هیچ گونه پسوند و پیشوندی است، اظهار داشت: ما از اهل بیت، شهدا و امام راحل آموختیم که اگر تلاشی در این کشور انجام شد فقط برای احیاء دین بود.

وی ادامه داد: مردم ایران توقعی جز ادای دِین نسبت به دین نداشتند و امروز هم از صمیم قلب احیاء دین را می‌خواهند.

کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به اینکه راهپیمایی 22 بهمن سال گذشته نسبت به سال‌های قبل آن قابل قیاس نبود، افزود: مردم دین را دوست دارند و پایبند به اسلام هستند و ما در مقابل این مردم مسئولیم.

وی اضافه کرد: امام راحل فرمود حال که مردم پایبند به دین هستند و یک حکومت دینی شکل گرفته است اگر مسئولان نتوانند مشکلات مردم را حل کنند، ممکن است روزی فرا رسد که ملت از دین ناامید شده و عبور کنند.

قالیباف تصریح کرد: تشخیص این موضوع خیلی مهم است که بدانیم مردم برای نان و و مادیات قیام نکردند، اما حال که اسلام بر مسند قدرت قرار گرفته، اگر مسئولان نتوانند امورات مردم را اداره کنند ممکن است مردم این‌ها را به حساب دین بگذارند.

وی بیان داشت: امروز درست و خوب کار کردن و مدیریت کردن امور مردم اگر از دوران دفاع مقدس ارزش بیشتری نداشته باشد، کمتر نخواهد بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه جنگ تمام شده اما دفاع هنوز باقی است، ابراز داشت: امروز باید بدانیم که با شعار، لفاظی و حرف بی مبنا و بدون نیت نمی‌توان از انقلاب دفاع کرد و در واقع انقلاب نیازمند کار و تلاش است.

وی خاطرنشان کرد: برخی انقلابی نماها در جامعه کاملاً به صورت جریانی بر روی برخی از جوانان تاثیر می‌گذارند، در حالی که وقتی سوابق آن‌ها بررسی می‌شود شاهدیم که برای انقلاب حتی یک سیلی هم نخوردند.

قالیباف ادامه داد: این انقلابی نماها امروز هم که در برخی از پست‌ها قرار گرفتند کارنامه موفقی ندارند ولی در لفاظی و حرف استاد هستند و انقلاب اسلامی به این تیپ افراد نیاز ندارد.

وی افزود: در دیدگاه ما حزب الهی، خادم، متدین، ادامه دهنده راه شهدا، سرباز ولایت و دوستدار ملت کسی است که گره‌ا از مشکلات مردم را بگشاید و رفع مسائل و مشکلات مردم بیش از هر زمان دیگری امروز در جامعه نیاز است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه امروز جوانان از ما می‌پرسند به جوانان گذشته اجازه دادند که در جنگ خود را نشان دهند اما حالا که جنگ نیست، فضا را بسته‌اند، بیان داشت: با توجه به اینکه دفاع همچنان باقی است امروز مجاهدین عرصه دفاع جوانان هستند.

وی اضافه کرد: امروز در عرصه عمران کشور و در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی برای پیشرفت کشور نیازمند جوانان هستیم.

قالیباف به اشکالات امروز در خصوص جوانان اشاره کرد و یادآور شد: در دوران دفاع مقدس فضا را برای جوانان باز کردند که حضور یابند اما امروز فضا برای حضور جوانان در صحنه فراهم نیست.

وی گفت: امروز در جامعه فرصت‌های اجتماعی و یا به تعبیری دیگر عدالت در حوزه اجتماعی وجود ندارد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: متاسفانه امروز روحیه جهادی و فرهنگ محبت، گذشت، احسان، صداقت و صفایی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت در کشور حاکم نیست.

وی ابراز داشت: متاسفانه اجازه ندادند روحیه جهادی و فرهنگ معنوی که جنگ را اداره کرد امروز در عرصه سازندگی، اقتصاد و فرهنگ کشور بروز و ظهور کند و انحراف اصلی از همان زمان شروع شد و کشور در یک سیکل معیوب مدیریتی مبتنی بر اقتصاد سرمایه‌داری و از فرهنگ مجاهدت، احسان و کمک و برادری فاصله گرفت.

قالیباف در ادامه با اشاره دوره حضورش در نیروی انتظامی افزود: آن زمان نیروی انتظامی در یک بن بست در بین مردم قرار گرفته بود اما پس از حوادث کوی دانشگاه این وضعیت را تغییر دادیم.

وی بیان داشت: قبل از اینکه برای ما بحث منابع نفت، گاز و پول مهم باشد، انسان‌ها مهم هستند و اگر سعی کنیم افراد متدین، متخصص، جوان، پرانرژی و با تجربه بر سر کار بیایند آنها خیر و برکت و افتخار را به ارمغان خواهند آورد، اما کشور را رها کردیم و در واقع مدیریت نکردیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: سیکل مدیریت معیوب و بی‌توجهی به منابع انسانی کشور را به اینجا رسانده و اگر در این شرایط منابع کشور 10 برابر هم شود مشکلات اقتصادی حل نخواهد شد.

وی ادامه داد: ما در تهران سوار بر کار هستیم و کار سوار بر ما نیست و کار را هر جا که بخواهیم می‌بریم و در حالی که برخی از مدیران نه تنها سوار بر کار نیستند که اصلاً داخل کار هم نیستند.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مدیریت جهادی در کشور رها شده و افراد با هم بده و بستان دارند، گفت: در کشور هر گروه و حزبی که بر سر کار می‌آید گروه قبلی را بیرون می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما امروز نیازمند مدیریت جهادی، درست و متکی بر خرد جمعی است و اگر یک سال از دولت موردنظر ما بگذرد مردم آثار منطقی در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی را مشاهده خواهند کرد. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که کشور ظرفیت بالایی دارد و می‌توان به سرعت کارها را انجام داد، بیان داشت: هیچ جای نگرانی و نا امیدی نیست به شرطی که همه کار و تلاش کنیم.

وی سپس به حماسه سیاسی اشاره کرد و یادآور شد:  حماسه سیاسی تلاش برای مشارکت حداکثری است اما حماسه جنبه معنوی هم دارد.

قالیباف تاکید کرد: در انتخابات بد اخلاقی و هتک حرمت نکنیم و اگر به ما بدی کردند بدی را با بدی جواب ندهیم و هنر در این است که به همه محبت کنیم.

وی گفت: طبق قانون اساسی هتک حرمت حتی به زندانی محکوم هم حرام است اما در جامعه به راحتی یکدیگر را متهم می‌کنند و حتی به انسان‌های آزاد هم توهین می‌شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم به دنبال تغییر در مدیریت هستند، تصریح کرد: تغییر مدیریت باید به سمت مدیریتی با فرهنگ جهادی برود.

انتهای پیام/89019/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول