اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان خبر داد

کاهش فاصله زمانی ازدواج تا طلاق از 6 ماه تا 2 سال در گلستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان از کاهش فاصله زمان ازدواج تا طلاق در برخی پرونده‌ها از شش ماه تا دو سال خبر داد.

کاهش فاصله زمانی ازدواج تا طلاق از 6 ماه تا 2 سال در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان گلستان، حسین شعبانی با ابراز نگرانی از افزایش ورودی پرونده‌های مربوط به خانواده به محاکم اظهار داشت: از 10 دعاوی که بیشترین ورودی پرونده را در محاکم استان تشکیل می‌دهند، پنج مورد آن مربوط به حوزه خانواده است.

وی تصریح کرد: ترک انفاق، مطالبه مهریه، عدم تمکین، طلاق و ایراد ضرب و جرح عمدی، بیشترین موضوع پرونده‌های حوزه خانواده را تشکیل می‌دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان با اشاره به کاهش فاصله زمان ازدواج تا طلاق در برخی پرونده‌ها به شش ماه تا دو سال گفت: این آمار و ارقام حساسیت کار در برنامه‌ریزی برای استحکام خانواده را بیش از پیش آشکار می‌کند.

شعبانی افزود: قوه قضائیه نیز در این بخش تلاش می‌کند با فعال کردن بنیاد صیانت از خانواده، نهادهای اجتماعی و نیروهای مردمی را برای استحکام خانواده بسیج کند.

وی با انتقاد از ضعف نظام آموزشی در انتقال مفاهیم مباحث حقوقی خانواده و مهارت‌های زندگی به کودکان و نوجوانان گفت: آموزش مهارت‌های رفتاری و چگونگی ارتباط با دیگران از سنین پایین به کودکان، بزرگترین اقدام در حوزه پیشگیری از جرم است.

به گفته شعبانی تشکیل بانک جامع فعالان حوزه خانواده، ترویج ازدواج آسان و تحکیم خانواده با موضوع ذات‌البین از جمله اهداف فعال شدن بنیاد صیانت از خانواده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان ادامه داد: بنیاد صیانت از خانواده با هدف ساماندهی و حذف موازی‌کاری‌های برنامه‌های آموزشی حوزه خانواده از سال 1390 در کشور فعال شده است.

انتهای پیام/2307/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول