اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز ملایر خبر داد

وجود 580 خیر مدرسه‌ساز در استان همدان

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز ملایر از وجود 580 خیر مدرسه‌ساز در استان همدان خبر داد.

وجود 580 خیر مدرسه‌ساز در استان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، اکبر غلامعلیان صبح امروز در نخستین جلسه هم‌اندیشی مجمع خیرین شهرستان ملایر با اشاره به اینکه دو مقوله امنیت و سلامت مهم‌ترین موضوع برای افراد یک جامعه است افزود: تا زمانی که ین دو مقوله به خطر نیفتد افراد جامعه مهم بودن آن را احساس نمی‌کنند.

وی گفت: اما در حوزه سلامت یک خلأ وجود دارد که برای رفع آن نیازمند یک حرکت جهادی و حماسی با کمک مردم و خیرین است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر به تشکیل مجمع خیرین حوزه سلامت در شهرستان ملایر اشاره کرد و افزود: کار تشکیل این مجمع از ماه رمضان سال گذشته آغاز شد.

به گفته وی این مجمع فعالیت خود را به طور رسمی از دهم اردیبهشت ماه آغاز کرده است.

غلامعلیان با اشاره به حضور گسترده خیرین بخش سلامت در شهرستان ملایر گفت: ملایر در کشور از نظر وجود خیرین در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد ولی تاکنون اطلاع‌رسانی درستی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی ابراز داشت: به طور حتم با اطلاع‌رسانی بیشتر شاهد حضور خیرین در این حوزه خواهیم بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر تصریح کرد: مجمع خیرین سلامت ملایر با تأسیس شورا و اعضای داوطلب این مجمع کار خود را آغاز کرده که در این زمینه نیازمند جذب خیرین بیشتر هستیم.

وی گفت: با توجه به اهمیت فعالیت مجمع خیرین سلامت در شهرستان، این مجمع نیازمند مکانی مناسب برای ادامه روند فعالیت و شکل‌گیری دبیرخانه مجمع است.

غلامعلیان در عین حال خواستار همکاری و اطلاع‌رسانی‌های لازم توسط صدا و سیما و مطبوعات در خصوص جذب و مشارکت خیرین در مجمع خیرین سلامت این شهرستان شد.

وی یادآور شد: هر قدم خیری که توسط خیرین شهرستان در حوزه سلامت برداشته شود، به اسم فرد خیر ثبت می‌شود که این امر جنبه تشویقی و ترغیبی برای سایر افراد خیر و نیکوکار دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر اظهار داشت: در کنار مشارکت مردم و خیرین، ما نیز در حوزه بهداشت و درمان در حد توان از خدمات دولت در حوزه سلامت، به منظور ارتقاء کیفیت درمان و کمک به افراد بی‌بضاعت استفاده می‌کنیم.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز ملایر به اهداف مجمع خیرین سلامت اشاره کرد و گفت: تلاش برای شناسایی و هدایت و جذب خیرین بخش سلامت و برنامه‌ریزی برای تکمیل، ترمیم، تجهیز و همیاری در امر مراکز بهداشتی و درمانی کشور از جمله اهداف این مجمع است.

علی فراهانی همیاری در اداره مددکاری و توسعه برنامه‌های مراکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی و پژوهشی مورد تائید و تلاش در راستای تأمین منابع مالی از طریق خیرین داخل و خارج از کشور و حمایت‌های معنوی و قانونی در حوزه سلامت و... را از دیگر اهداف این مجمع برشمرد.

وی از وجود 580 خیر مدرسه‌ساز در استان همدان خبر داد و گفت: از این تعداد، 130 نفر انحصاراً مدرسه ساخته‌اند و 50 نفر آنها فقط در ملایر هستند.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز ملایر افزود: ملایر شهر کوچکی است اما  یکی از شهرهای برتر در امر مدرسه‌سازی است و تعداد افراد خیر و نیکوکار، می‌تواند زمینه بسیار مناسبی برای ورود آنها به حوزه سلامت نیز باشد.

در ادامه مدیر حوزه علمیه ملایر نیز حرکت خیرین را در کشور در امور مختلف بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: ورود خیرین به بخش سلامت نگاهی نو و ارزشی است.

حجت‌الاسلام مجتبی نجفی افزود: نگاه خیرین نگاه‌های بلند الهی است که از لذت‌های دنیوی چشم پوشیده و آن را به سمت خواسته‌های خداوند و رضایت او سوق داده‌اند.

وی افزود: اگر نگاه دنیوی عوض شود و به سوی نگاه اخروی برود بسیاری از کارهای خیر در کشور پایه‌ریزی می‌شود.

ناظر موقوفه سیف‌الدوله نیز بر ضرورت ورود خیرین در حوزه سلامت با توجه به هزینه‌های بالای درمان و بیمه، مبتلا شدن بسیاری از خانواده‌های بی‌بضاعت و نیازمند به بیماری‌های مختلف تأکید کرد.

هوشنگ عضدی به خدمات شادروان سیف‌الدوله در بخش درمان اشاره کرد و گفت: عرصه و اعیان همه مکان‌های درمانی و بیمارستانی شهرستان ملایر از موقوفات واقف خیراندیش ملایر مرحوم سیف‌الدوله است که طبق نیت واقف بخشی از این موقوفات در حوزه درمان است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ماهانه 12 بیمار به صورت رایگان از درآمد موقوفات سیف‌الدوله بر اساس نیت واقف در بیمارستان امام حسین (ع) ملایر درمان می‌شوند.

ناظر موقوفه سیف‌الدوله افزود: همچنین تاکنون اقدامات مثبتی چون تجهیز چهار بخش بیمارستان امام حسین(ع) را در حوزه درمان از درآمد موقوفات سیف‌الدوله انجام شده است.

وی یادآور شد: موقوفه شادروان سیف‌الدوله از نظر مالی هیچ گونه مشکلی را برای کمک به حوزه سلامت شهرستان ندارد و آماده خدمات‌رسانی بیشتر در بخش درمان بر اساس نیت واقف است.

عضدی تصریح کرد: در صورت اخذ مجوز، آمادگی لازم برای ساخت بیمارستان تخصصی در ملایر از محل موقوفات سیف‌الدوله را داریم و هم‌اکنون فضا و سرمایه لازم نیز برای این امر مهیا است.

انتهای پیام/89013/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول