اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرک‌های صنعتی کشور:

صنوف تولیدی در شهرک‌های صنعتی مستقر می‌شوند

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور گفت: طبق توافق به عمل آمده بین این سازمان و اصناف، صنوف تولیدی در شهرک‌های صنعتی مستقر می‌شوند.

صنوف تولیدی در شهرک‌های صنعتی مستقر می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ایرج موفق بعدازظهر امروز در دومین روز همایش معاونین صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها در گرگان اظهار داشت: از مجموع 700 هزار صنف تولیدی 470 هزار صنف شرایط استقرار در شهرک‌های صنعتی را دارند.

وی بدون اشاره به شرایط و زمان استقرار صنوف تولیدی در شهرک‌های صنعتی افزود: در همین راستا توافقنامه لازم با اصناف امضا شده است.

گلستان زون تخصصی برای استقرار صنوف تولیدی در شهرک‌های صنعتی اختصاص داد

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور خاطرنشان کرد: استقرار صنوف تولیدی در شهرک‌های صنعتی یکی از برنامه‌های رئیس این سازمان بعد از ادغام دو وزارت وزارتخانه صنایع و معاون و بازرگانی بود که مورد تایید وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

موفق دلایل استقرار صنوف تولیدی در شهرک‌های صنعتی را محدود بودن فضای صنوف تولیدی در سطح شهرها، مختل شدن نظم عمومی و ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی عنوان کرد.

به گفته وی، شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان زون تخصصی برای استقرار صنوف تولیدی در نظر گرفته است. 

باید فضای جدید برای استقرار صنوف تولیدی در شهرک‌های صنعتی ایجاد شود

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور با بیان اینکه از فضاهای موجود شهرک‌های صنعتی برای استقرار صنوف تولیدی باید استفاده شود، تاکید کرد: در صورت مواجهه با محدودیت فضا باید فضاهای جدید ایجاد شوند.

موفق یکی از برنامه‌های جدی این سازمان را کیفی‌سازی شهرک‌های صنعتی و فعال کردن شهرک‌های راکد عنوان کرد و گفت: از 910 شهرک صنعتی موجود در کشور 610 شهرک فعال هستند.

وی با بیان اینکه تمامی امکانات زیربنایی در این شهرک‌ها وجود دارند، تاکید کرد: با نگاه استقرار صنوف تولیدی در شهرک‌های صنعتی شهرک‌های راکد باید فعال شوند.

احداث شهرک‌های صنعتی تخصصی در دستور کار قرار دارد

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور اظهار داشت: ایجاد شهرک صنعتی جدید در دستور کار این سازمان قرار نداشته بلکه احداث شهرک‌های صنعتی تخصصی در برنامه کاری این سازمان قرار دارد.

موفق ساخت شهرک‌های تخصصی در زمینه پتروشیمی را یکی از موضوعات تخصصی مدنظر این سازمان عنوان کرد و افزود: احداث این شهرک‌ها از صادرات مواد خام پتروشیمی جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 60 درصد محصولات خام پتروشیمی از کشور صادر می‌شوند که سهم اشتغال و سایر مزایای آن نصیب دیگر کشورها می‌شود.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور ادامه داد: طبق توافقنامه‌ای که بین این سازمان و شرکت پتروشیمی امضا شده مقرر شد کارگروه مشترکی در این زمینه تشکیل و با سفر به استان‌ها موضوع احداث شهرک‌های صنعتی در کنار کارخانجات پتروشیمی را بررسی کنند.

لازم به ذکر است همایش دور روزه معاونان صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها از روز گذشته به مدت دو روز در گرگان آغاز به کار کرد.

در مراسم آغاز به کار این همایش ایرج موفق معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور، علی‌اکبر سوخت‌سرایی، معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان، معاونان صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها، رمضان بهرامی و حمید دامغانی به ترتیب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گلستان نیز حضور داشتند. 

انتهای پیام/83003/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول