اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه شاهرود:

حق مشارکت سیاسى زنان مشروعیت دارد / بانوان باید در قدرت سهم داشته باشند

استاد حوزه علمیه شاهرود گفت: حق مشارکت سیاسى زنان بر اساس قرآن کریم مشروعیت دارد و بانوان باید در قدرت سهم داشته باشند.

حق مشارکت سیاسى زنان مشروعیت دارد / بانوان باید در قدرت سهم داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، فاطمه احمدی عصر امروز در گردهمایی بصیرتی و معرفتی که در حوزه علمیه خواهران معصومیه برگزار شد، در سخنانی با اشاره به نقش زنان در جامعه و اهمیت آن اظهار داشت: زنان از دیدگاه اسلام یک موهبت الهی برای مردان و موجب آرامش و سکینه در خانواده و جامعه هستند و این نقش تعریف شده در هیچ یک از ادیان دیده نمی‌شود.

وی افزود: زن مسلمان جامعه اسلامی نمونه کامل همسرداری، فرزندداری و حضور در اجتماع برای کمک به حل مشکلات است و این نشان از روح بلند زن در فرهنگ اسلام است.

استاد حوزه علمیه شاهرود تصریح کرد: از دیدگاه قرآن زن همانند مرد بدون هیچ گونه تفاوتى مى‌تواند در سرنوشت سیاسى دخیل باشد و در دستگاه حاکمیت و قدرت سهم داشته باشد و در این زمینه هیچ مانعى وجود ندارد.

احمدی خاطرنشان کرد: اساس حق مشارکت سیاسى یا حضور زن در عرصه قدرت و حاکمیت در سطوح مختلف آن مانند سایر حقوق وى تا آنجا مطلوبیت و مشروعیت دارد که ناسازگار با شئون خانواده یا موقعیت زن در خانواده نباشد.

وی تاکید کرد:حفظ کانون خانواده حدّ و مرز حقوق سیاسى و اجتماعى زن تلقى مى‌شود، چنان که درمورد مرد نیز این حکم جارى است.

استاد حوزه علمیه شاهرود تصریح کرد: زنان جامعه ما در تمام ابعاد سیاسی و اجتماعی صاحب نظر و اندیشه هستند و همین باعث می‌شود که نقش زنان در جامعه اسلامی تعیین کننده و اثرگذار باشد.

احمدی بیان داشت: ما باید تلاش کنیم تا پایه‌های انقلاب اسلامی را محکم و استوار نگه داریم و این با تربیت نسلی معتقد به اسلام و انقلاب محقق می‌شود و باید در این راه تلاش و کوشش مضاعفی داشته باشیم.

انتهای پیام/2249/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول