اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش مقام زن بلوچ عنوان شد

اسلام انزوای زنان را نمی‌پذیرد

کارشناس امور فرهنگی کانون فرهنگی زنان بلوچ در زاهدان گفت: اسلام بر مشارکت اجتماعی زنان تاکید داشته و گوشه‌نشینی و انزوای زنان را نمی‌پذیرد.

اسلام انزوای زنان را نمی‌پذیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، زهرا برهانزهی ظهر امروز در نخستین همایش مقام و منزلت زن بلوچ در زاهدان اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش معرفی الگو و اسوه زنان عالم بشریت حضرت فاطمه (س) است.

وی بیان کرد: زنان علاوه بر مدیریت خانواده، همسرداری و مادر بودن، در فعالیت‌های اجتماعی نیز می‌توانند نقش موثر داشته باشند.

برهانزهی افزود: اسلام در هزار و 400 سال قبل مقام و منزلت زن را مشخص کرده است و به زن حق رای دادن و مشارکت در اجتماع را داده است.

کارشناس امور فرهنگی کانون فرهنگی زنان بلوچ در زاهدان افزود: اما تفکر مادی‌گرایی غرب به زنان سبب خدشه‌دار کردن این منزلت در دنیا شده است.

وی گفت: در دنیای غرب در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی به زنان برای رسیدن به اهداف استفاده می‌کنند حال آنکه اسلام به زن ارزش و منزلتی بخشیده که می‌تواند با امنیت کامل در اجتماع فعالیت کرده و در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور نقش داشته باشد.

این کارشناس امور فرهنگی ادامه داد: اسلام از زنده به گور کردن دختران در هزار و 400 سال قبل جلوگیری کرده و اجازه داده ظرفیت‌های وجودی خود را شکوفا کرده و در مسیر کمال و رسیدن به خدا حرکت کند.

برهانزهی عنوان کرد: در دنیای غرب نیز اگر برای زنان زمینه فراهم کنند و به آنها به عنوان موجودی کارآمد بنگرند، قطعا با اراده و توانایی که خداوند در وجود او قرار داده می‌تواند در اجتماع موثر و مفید باشد.

کارشناس امور فرهنگی کانون فرهنگی زنان بلوچ در زاهدان اضافه کرد: زنان ایرانی با الگو قرار دادن حضرت فاطمه (س) ، عایشه و سمیه زنان بزرگ و با منزلت اسلام، تلاش دارند بیشتر از همیشه هم در خانواده و هم در اجتماع موثر و مفید بوده و در عزلت و محرومیت و انزوا نباشند، زیرا اسلام عزلت و انزوای زنان را نمی‌پذیرد.

وی با اشاره به شعار امسال گفت: در بحث حماسه سیاسی سه نهاد خانواده، مدرسه و اجتماع بسیار موثر هستند و  جامعه‌ای موفق است که به شکوفایی تفکر و خلاقیت‌های نسل جدید بپردازد.

برهانزهی افزود: اگر ادعای مبارزه با استکبار داریم، باید از محرومیت‌های سلیقه‌ای کاسته و بصورت گسترده هجمه‌های دشمنان را بشناسیم و برای مقابله با آنها راهکار اساسی بیندیشیم .

وی یکی از اهداف جنگ نرم دشمنان را حذف انسجام مردم و خدشه‌دار کردن اقتدار نظام اسلامی عنوان کرد و متذکر شد: ما باید در چنین شرایطی هوشمندانه و عقلانی در مسائل سیاسی و اقتصادی به تعمق بپردازیم و برای دشمن مسیر رسیدن به اهداف آن را فراهم نکنیم.

کارشناس امور فرهنگی کانون فرهنگی زنان بلوچ اضافه کرد: امیدواریم در 24 خرداد ماه با حضوری گسترده و حداکثری تاثیر شگرفی در برهم زدن معادلات غرب داشته باشیم.

برهانزهی گفت: دین اسلام هزار و 400 سال قبل به زنان حق رای داده در حالی که در جامعه غرب، حدود 50 سال قبل حق رای دادن برای زنان صادر شد که این نشان می‌دهد اسلام برای زنان جایگاه ویژه و خاص قائل است.

رئیس طلاب حوزه علمیه خواهران اهل سنت نیز در این همایش ابراز داشت: زنان باسواد قوم بلوچ باید بیش از پیش در مسائل سیاسی و اقتصادی مشارکت داشته و برای سایر زنان اقوام جایگاه واقعی زن بلوچ را تبیین کنند.

حقیقی افزود: زنان بلوچ باید بصیرت و آگاهی خود را نسبت به مسائل سیاسی افزایش داده و در انتخابات ریاست جمهوری با حضور گسترده و حداکثری شرکت کنند.

وی از تمام زنان بلوچ شهرستان زاهدان خواست با کانون فرهنگی زنان بلوچ زاهدان در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی همکاری کرده و سعی کنند در برنامه‌های کانون مشارکت داشته باشند.

این همایش یکروزه با حضور رئیس بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح، معاون آموزشی ستادکل نیروهای مسلح، معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح و معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در سالن اجتماعات برگزار شد.

انتهای پیام/75004/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول