اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آبفار گلستان خبر داد

بهره‌مندی 74 درصد روستاهای گلستان از آب شرب

معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان گفت: 74.9 درصد روستاهای استان تا پایان سال 1391 از آب شرب بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی 74 درصد روستاهای گلستان از آب شرب

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم محمدنژاد در جمع مدیران ادارات آب و فاضلاب روستایی استان گلستان اظهار داشت: درصد بهره‌مندی روستاهای استان گلستان از آب شرب در سال‌های 1388، 1389 و 1390 به ترتیب 67.6، 69.4 و 71.9 درصد بود.

وی افزود: روستاها با توجه به بهره‌مندی از آب شرب به سه درجه یک، دو و سه تقسیم می‌شود.

معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان خاطرنشان کرد: به روستاهایی که از آب شرب برخوردار بوده و نواقص تأسیسات آبرسانی آنها کمتر از 30 درصد باشد، روستاهای درجه یک می‌گویند.

محمدنژاد ادامه داد: روستاهای درجه دو به روستاهایی گفته می‌شود که از آب شرب برخوردار بوده و نواقص تأسیسات آبرسانی آنها بین 30 تا 70 درصد است.

به گفته وی، روستاهای فاقد آب شرب در درجه سوم قرار می‌گیرند.

79 روستای گلستان فاقد آب شرب هستند

معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان با بیان اینکه از حدود پنج سال گذشته کیفیت آب شرب روستایی با کاهش کیفیت مواجه شده است، علت آن را برداشت بی‌رویه سفره‌های آب زیرزمینی عنوان کرد. 

محمدنژاد تعداد روستاهای فاقد آب استان گلستان را تا پایان سال 1388، 159 روستا و تا پایان سال‌های 1389، 1390 و 1391 را به ترتیب 118، 105 و 79 روستا برشمرد.

وی ادامه داد: شهرستان‌های آزادشهر و گالیکش یک روستای فاقد آب شرب و شهرستان‌های مینودشت و گرگان به ترتیب دو و چهار روستای فاقد آب شرب دارند.

روستاهای 5 شهرستان گلستان آب شرب دارند

معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان افزود: تعداد روستاهای فاقد آب شرب شهرستان‌های رامیان و کلاله 9 روستا و گنبدکاووس 23 روستا است.

به گفته محمدنژاد، تمامی روستاهای شهرستان‌های گمیشان، علی‌آبادکتول، بندرترکمن، بندرگز و آق‌قلا دارای آب شرب هستند.   

انتهای پیام/83003/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول