اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آبفای کاشمر:

25 درصد آب شرب کاشمر هدر می‎رود / تامین آب شرب مورد نیاز کاشمر تا سال 1420

رئیس اداره آب و فاضلاب کاشمر گفت: مقدار هدر رفت آب در شهرستان کاشمر 25 درصد است که این میزان از میانگین 27 درصدی هدر رفت آب در سطح استان، پایین‎تر است.

25 درصد آب شرب کاشمر هدر می‎رود / تامین آب شرب مورد نیاز کاشمر تا سال 1420

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، علی‌اصغر پاکروان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور به موقع در هنگام وقوع اتفاقات مربوط به شبکه آبرسانی، اصلاح شبکه آب به میزان 3 هزار متر و بازسازی انشعابات از جمله دلایل کاهش هدر رفت آب در کاشمر است.

وی افزود: شبکه توزیع آب کاشمر به علت فرسودگی نیاز به اصلاح شبکه به میزان 30 کیلومتر دارد و برای این کار لازم است اعتبارات ملی به آن اختصاص یابد و اگر این کار اجرایی شود، شاهد کاهش بیشتر هدر رفت آب هستیم.

وی با بیان اینکه واگذاری انشعاب آب در کاشمر به علت مهاجرپذیر بودن، بیشتر از شهرستان‎های همجوار است، ادامه داد: آب شرب کاشمر که از کیفیت بالایی در سطح استان برخوردار است، هم‌اکنون از 20 حلقه چاه عمیق و دو دهانه چشمه تامین می‎شود، ضمن اینکه با ایجاد زیرساخت‎های لازم، آب شرب مورد نیاز شهرستان کاشمر تا سال 1420 تامین شده است.

پاکروان خاطرنشان کرد: متوسط مصرف آب در بخش مسکونی شهرستان کاشمر کمتر از 16 متر مکعب در ماه است که از میزان مجاز یعنی 22 متر مکعب کمتر است و این نشان می‎دهد که مردم کاشمر باوجود اینکه در حاشیه کویر زندگی می‎کنند، نسبت به مصرف صحیح آب توجه ویژه دارند.

وی از شهروندان خواست با توجه به فرارسیدن فصل گرما نسبت به استفاده بهینه از آب به منظور حفظ منابع آب زیرزمینی دقت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/70005/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول