اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار مازندران خبر داد

بهره‌مندی 660 روستای مازندران از نعمت آب شرب

مدیرعامل آبفار مازندران گفت: در دو دولت نهم و دهم به 660 روستا با صرف اعتباری بالغ بر یک هزار و 803 میلیارد ریال در مازندران آبرسانی شده است.

بهره‌مندی 660 روستای مازندران از نعمت آب شرب

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل به نقل از اداره روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران، محمدحسین برزگر اظهار داشت: تا قبل از سال 84 فقط 892 روستا با 539 هزار و 640 نفر جمعیت از آب شرب بودند که این رقم در دو دولت اخیر به 660 روستا با جمعیتی بیش از 404 هزار و 676 نفر رسیده است.

وی شاخص بهره‌مندی آب روستایی در مازندران در فعالیت دولت نهم و دهم را بیش از 69 درصد اعلام کرد و گفت: این شاخص قبل از سال 84 حدود 55 درصد بوده است.

این مسئول افزود: قبل از سال 84 حدود 2 هزار و 532 کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و 9161 کیلومتر لوله‌گذاری شبکه توزیع در استان اجرا شده بود که در دولت‌های نهم و دهم یک هزار و 856 کیلومتر خطوط انتقال و 2 هزار و 826 کیلومتر خطوط توزیع آبرسانی در روستاهای مازندران انجام شد.

برزگر از حفر 158 حلقه چاه و 164 دهنه بهسازی چشمه از سال 84 تاکنون خبر داد و گفت: از ابتدای تاسیس شرکت آب و فاضلاب روستایی در مازندران 361 حلقه چاه حفر و 557 دهنه چشمه بهسازی شده بود.

وی نصب انشعابات و افزایش مشترکین در دو دولت اخیر را 195 هزار و 514 فقره اعلام کرد و افزود: این رقم تا قبل از سال 84 فقط 154 هزار و 660 فقره بوده است.

مدیرعامل آبفار مازندران با اشاره به احداث مخازن ذخیره از سال 84 تا کنون به ظرفیت 64 هزار و 230 متر مکعب و نیز یک هزار و 638 لیتر ظرفیت تامین آب در ثانیه گفت: قبل از دولت‌های نهم و دهم فقط 98 هزار و 55 متر مکعب مخازن ذخیره احداث شده و یک هزار و 974 لیتر در ثانیه آب استحصال می‌شد.

برزگر از اصلاح و بازسازی 1286 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب از سال 84 تا کنون خبر داد و افزود: تا قبل از سال 84 فقط 2952 کیلومتر از این خطوط اصلاح و بازسازی شده بود.

وی با اشاره به تجهیز و راه اندازی 198 واحد ایستگاه پمپاژ در دولتهای نهم و دهم گفت: قبل از این دو دولت 427 واحد ایستگاه پمپاژ تجهیز و راه اندازی شده بود.

برزگر با اشاره به تحول عظیم در بخش اعتباری آبرسانی در دولت نهم و دهم تصریح کرد: با توجهی که در دو دولت اخیر به محرومین و روستاییان به ویژه در بخش آبرسانی شده، رشد اعتبار چشمگیری داشته‌ایم، به طوری‌که بیش از یک هزار و 803  میلیارد ریال اعتبار در این دو دولت در بخش آبرسانی روستایی مازندارن هزینه شد و این در حالی است که تا قبل از آن فقط 318 میلیارد ریال اعتبار برای این بخش حیاتی در روستاها صرف شده بود.

مدیرعامل آبفار مازندران در ادامه سخنانش به بررسی مشکلات و چالش‌های پیش روی آبرسانی روستایی در استان پرداخت و گفت: کمبود منابع تامین آب شرب به دلیل کاهش دبی چاه‌ها و چشمه‌ها بر اثر خشکسالی، هزینه بالای ایجاد تاسیسات آبرسانی به دلیل موقعیت جغرافیایی استان، فرسودگی درصد قابل توجهی از تاسیسات آبرسانی و هدررفت بیش از 30 درصد آب شرب و نیز کمبود اعتبارات عمرانی و نیمه تمام ماندن تعداد زیادی از پروژه‌های در دست اجرا از مهمترین مشکلات موجود است.

برزگر در پایان تامین اعتباری بالغ بر یک هزار و 345 میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و نیز 2 هزار و 473 میلیارد ریال برای اصلاح و بازسازی تاسیسات فرسوده را از رئوس درخواست‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران در سفر چهارم هیات دولت به استان برشمرد.

انتهای پیام/2296/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول