اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم خبر داد

معاینه بیش از 5 هزار دیلمی در طرح ملی سلامت ایرانیان

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم از معاینه بیش از 5 هزار نفر از شهروندان دیلمی در طرح ملی سلامت ایرانیان خبر داد.

معاینه بیش از 5 هزار دیلمی در طرح ملی سلامت ایرانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالحسین ناصری صبح امروز در جمع خبرنگاران افزود: براساس آخرین اطلاعات جمع‌آوری شده در اجرای طرح ملی سلامت ایرانیان تعداد 5 هزار و 666 نفر به پایگاه‌های سنجش فشارخون و قد و وزن مراجعه کرده و معاینه شده‌اند.

وی با اشاره به تمدید مهلت سه ماه طرح افزود: از این تعداد 2 هزار و 955 نفر مرد و 2 هزار و 711 نفر زن بودند که برای معاینه به پایگاه‌های ثابت و سیار در مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان و خانه‌های بهداشت مراجعه کرده‌‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم از میزان مشارکت 52 درصدی مردان در این طرح خبر داد و گفت: حضور بیشتر مردان نسبت به زنان در این طرح برای اطلاع از وضعیت سلامتی خود نشان دهنده حساس شدن مردان نسبت به سلامتی‌شان است.

ناصری با بیان اینکه از این تعداد افراد معاینه شده 471 نفر فشارخون مرحله اولشان در حالت طبیعی نبوده است، تصریح کرد: در مرحله دوم معاینه 198 نفر بیمار شناسایی و به سیستم‌های بالاتر ارجاع داده شده‌اند ‌.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از افرادی که مورد معاینه قرار گرفته‌اند، در بیش از 8 درصد آنان درجاتی از فشار خون و 63 درصد موارد چاقی و افزایش وزن مشاهده شده که می‌بایست شیوه زندگی افراد اصلاح شود.

وی گفت: 60 نفر نیروی بهداشتی در 25 پایگاه ثابت و سیار در مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان، خانه‌های بهداشت، مساجد، ادارات و مدارس در این طرح مشارکت داشته‌اند.

رئیس شبکه بهداشت دیلم یادآور شد: طرح ملی پایش سلامت ایرانیان بالای 30 سال که از 14 اردیبهشت شروع شده است به مدت سه ماه دیگر ادامه دارد.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول