اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان خبر داد

غربالگری 8 هزار نفر در طرح ملی ارتقاء سلامت ایرانیان در شیروان

سرپرست شبکه بهداشت و درمان و دانشکده پرستاری شیروان از غربالگری بیش از 8 هزار نفر در طرح ملی بسیج ارتقاء سلامت ایرانیان در این شهرستان از آغاز این طرح تاکنون خبر داد.

غربالگری 8 هزار نفر در طرح ملی ارتقاء سلامت ایرانیان در شیروان

حسین زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه طرح ملی بسیج ارتقاء سلامت ایرانیان بالای 30 سال در این شهرستان از 14 اردیبهشت امسال آغاز و به مدت 6 روز ادامه داشت، اظهار داشت:  این طرح در سطح 32 پایگاه بهداشتی و درمانی و مساجد سطح شهر به اجرا درآمد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان با بیان اینکه طی این مدت 8 هزار نفر از نظر فشار خون، قد و وزن غربالگری شدند، ادامه داد: در اجرای این طرح اطلاعات لازم در خصوص نحوه کنترل فشار خون به افراد آموزش داده شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح به مدت یک ماه در مراکز بهداشتی درمانی روستایی و خانه‌های بهداشت و در روستاهای شهرستان نیز ادامه دارد، گفت: هدف از اجرای این طرح اطلاع‌یابی از وضعیت عوامل موثر در بروز بیماری‌های قلبی ـ عروقی از جمله پرفشاری خون، اضافه وزن و چاقی بود.

زارع تصریح کرد: پر‌فشاری خون و چاقی اکنون به عنوان بیماری‌های خاموش در جامعه گسترش یافته و عاملی برای بسیاری از بیماری‌های خطرناک و تهدید‌کننده سلامت نظیر حملات قلبی، سکته‌های مغزی و معلولیت‌های مختلف بوده از این رو با این طرح سعی می‌شود تا حد امکان جلوی این بیماری‌ها گرفته شود.

انتهای پیام/63002/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول