اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس:

نظام اسلامی با اقتصاد لیبرالی همخوانی ندارد/ تورم 300 درصدی در دولت سازندگی

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس گفت: اقتصادی که در دولت سازندگی به کار گرفته شد یک اقتصاد کاملاً لیبرالی و سرمایه‎داری بود که با سیاست‎های اقتصادی اسلامی در تناقض آشکار قرار داشت.

نظام اسلامی با اقتصاد لیبرالی همخوانی ندارد/ تورم 300 درصدی در دولت سازندگی

مدت زمان زیادی تا 24 خرداد و برگزاری انتخابات در ایران باقی نمانده است حضور سلیقه‎های مختلف سیاسی و اعلام آمادگی کاندیداها برای محک زدن خودشان، بار دیگر ملت ایران را در معرض آزمونی بزرگ در عرصه سیاسی قرار می‎دهد که باید انتخاب اصلح را با حضور پرشورشان در پای صندوق‎های رای رقم بزنند چراکه امام و مولایشان خلق حماسه را بر آنها تکلیف کرده است، به همین منظور خبرگزاری فارس پیرامون موضوع انتخابات، عملکرد شورای نگهبان، رعایت اخلاق انتخاباتی، تحلیل دولت سازندگی و حضور غیرقانونی احمدی‎نژاد برای ثبت‎نام و اعلام حمایتش از یک کاندیدا به گفت‎وگویی با حجت‎الاسلام سید علی طاهری نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی پرداخته است که ماحصل آن را در ذیل می‎خوانید:

فارس: وظیفه شورای نگهبان برای بررسی انحرافیون و فتنه‎گران چیست؟

طاهری: با شناختی که از شورای نگهبان داریم مطمئن هستیم به هیچ‎وجه در مقابل فتنه و انحراف کوتاه نخواهند آمد و ضمناً اعلام حمایت خودمان را پیشاپیش از تصمیمات شورای نگهبان اعلام می‎کنیم و اگر کسانی بخواهند در مقابل تصمیم قانونی شورای نگهبان موضعی بگیرند قطعاً ملت، پاسخ مناسبی به آنها خواهند داد.

فارس: با توجه به ورود جریان انحرافی در عرصه انتخابات، چه راهکاری برای پیروزی کاندیدای اصولگرا وجود دارد؟

طاهری: قطعاً توقع از جریانات اصولگرا و نامزدهای این جریان این است که به سمت نامزدهای حداقلی پیش بروند تا شاهد وحدت اصولگرایان در معرفی یک نامزد واحد باشیم اما حداکثری که می‎توان در نظر گرفت این است که نامزدهای مطرح اصولگرا و در نهایت آنهایی که می‎خواهند در میدان بمانند به دو نامزد بیشتر نرسند تا انسجامی را در بین آرای اصولگرایان ایجاد کنند.

فارس: به نظر شما چنین چیزی محق می‎شود؟

طاهری: با شناختی که از اصولگرایان داریم و توجهی که اکنون به اهمیت مسائل نظام و آینده کشور نیاز است باید تلاش شود تا نیروهای اصولگرا، متدین و کارآمد روی کار بیایند و قوه عاقله‎ای که در بین جریان اصولگرایی وجود دارد بتوانند این کار مهم را مدیریت کنند.

فارس: به نظر شما کاندیداها برای معرفی و جلب آرای مردم باید چه اقداماتی مطلوبی را اتخاذ کنند؟

طاهری: بهترین راه، رعایت اخلاق انتخاباتی و اخلاق اسلامی است که هر کس توانمندی خودش را در عرصه سیاسی کشور به مردم گزارش دهد، برنامه‎های خودش را ارائه کند و اگر قرار است نقدی انجام شود باید منصفانه و علمی باشد و از تهمت زدن و نسبت‎های دروغ به رقبا به شدت خودداری شود تا در یک فضای سالم و نقد منصفانه مردم تصمیم بهتری بگیرند که امیدواریم همه نامزدها این مسائل و اخلاق اسلامی را در انتخابات کاملاً رعایت کنند.

فارس: حمایت اصلاح‎طلبان را از آقای هاشمی چگونه ارزیابی می‎کنید؟

طاهری: در حمایت اصلاح‎طلبان از دولت هاشمی دو نکته وجود دارد ابتدا اینکه اصلاح‎طلبان گزینه حداکثری ندارند که امیدوار باشند و روی آن به اجماع برسند.

نکته دیگر اینکه بنا دارند در قضیه آقای هاشمی فرصت دیگری به دست آورند به این معنا که اگر هاشمی در این مرحله بعد از شکست سال 1384 دوباره شکست بخورد دیگر برای همیشه از صحنه سیاسی حذف خواهد شد و آنها بالاخره با توجه به نام آقای هاشمی طبیعتاً دیگر نمی‎خواهند گزینه‎ای به نام ایشان، علمداری جبهه اصلاحات را به دست بگیرد.

عملکرد هاشمی در سال 88 به بعد و حمایت جدی ایشان از جریان فتنه هم می‎تواند یکی از عوامل حمایت همه‎جانبه اصلاح‎طلبان از ایشان باشد.

فارس: به نظر شما آقای هاشمی با این سن بالایش می‎تواند امورات کشور را به خوبی اداره کند؟

طاهری: کار اجرایی کار فوق‎العاده سنگینی است، بار اجرایی تمام یک بخش به دوش رئیس‎جمهور است و کشور ما نیاز به نیروهای فعال دارد که به نظر می‎رسد این سن برای هاشمی، سن مناسبی برای گرفتن کار سنگین نیست.

فارس: تناقض‌گویی‌‌هایی جریان دوم خردادی‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

طاهری: ما از این تناقض‎ها و رفتارهای یک بام و دو هوا در اصلاح‎طلبان زیاد دیدیم این هم از همان مواردی است که آنها در گذشته شعار جوانگرایی می‎دادند اما الآن سراغ مسن‎ترین نامزد انتخابات رفتند، طبیعتاً باید این تناقض را پاسخگو باشند البته تناقضات زیادی در رفتارشان داشتند و تا الآن هیچگاه پاسخگو نبوده‎اند.

فارس: ازریابی شما از حضور احمدی‎نژاد در زمان ثبت‌نام مشایی چیست؟

طاهری: کار آقای احمدی‎نژاد در هنگام ثبت‎نام یک نامزد بدون تردید کار خلاف قانونی بوده است اگر چه تا حالا سعی کردند برایش توجیهاتی بتراشند ولی این کار واقعاً نادر و بی‎سابقه بود و هم خلاف قانون، طبیعتاً جای هیچ توجیهی وجود ندارد.

گرچه حالا شورای نگهبان نسبت به این قضیه شکایت کرده است طبیعتاً حکمی که صادر شود نظر نهایی خواهد بود و ایشان هم باید بپذیرند ولی تا الآن استنباط ما این است که کار رئیس‌جمهور کاملاً غیرقانونی بوده و به نوعی چراغ سبز نشان دادن به کسانی است که می‎خواهند در این انتخابات، قانون‎شکنی و ساختارشکنی کنند، که این یک سنت اشتباه و پایه‎گذار یک مسئله بسیار غلطی است.

در بحث انتخابات امیدواریم قوه قضائیه در این خصوص اظهارنظر کند و سپس به صورت محکمتری جلوی موضع‎گیری شخصیت‎ها و جناح‎های مختلف را داشته باشیم تا چنین اتفاقات نادرستی در آینده رخ ندهد.

فارس: مردم چه خاطره‌ای از دولت هاشمی به یاد دارند که مانع از رغبت آنها خواهد شد؟

طاهری: اقتصادی که زمان آقای هاشمی به کار گرفته شد یک اقتصاد کاملاً لیبرالی و سرمایه‎داری بود و این مسئله را دوستان ایشان نیز به صورت شفاف بیان می‎کنند ما کاملاً سیاست‎های اقتصادی‎مان در نظام، مردم است.

اگر یادتان باشد در سال 88 نیز مقام معظم رهبری اشاره کردند که تفکر هاشمی به من نزدیکتر است تا تفکر اقتصادی، دوستان آقای هاشمی همچون مرعشی که نسبت فامیلی با ایشان دارند و هم از مدیران دولت سازندگی بوده صراحتاً اعلام کردند ما مسلمان لیبرال هستیم یعنی تفکر اقتصادی‎شان کاملاً تفکر سرمایه‎داری و لیبرالیستی است و این نه با نظام ما همخوانی دارد و نه مردم سابقه خوشی از دوران اقتصادی دولت هاشمی دارند.

ما تورم 300 درصدی کاملاً عجیب و غریب را در دولت سازندگی شاهد بودیم و مدلی که آقای هاشمی در توسعه اقتصادی دارد این است که اگر بخواهیم به رشد اقتصادی برسیم اشکالی ندارد که دو الی سه نسل هم زیر چرخ دنده‎های اقتصاد له شوند تا کشور بتواند رشد کند که این اصلاً با اسلام همخوانی ندارد.

ما باید حتماً حوزه اقتصادی‎مان همراه با عدالت اجتماعی باشد به ویژه طبقات محروم حتماً دیده شوند تا در فعالیت‎های اقتصادی نابود نشوند.

اینها ویژگی‎های بارز سیاست‎های اقتصادی دولت هاشمی بود که گمان نمی‎کنیم به این زودی از حافظه مردم ما پاک شود.

فارس: سخن پایانی؟

طاهری: امیدوارم ملت ولایتمدار ایران در روز 24 خرداد با انتخاب اصلح مشت محکمی بر دهان استکبار زده و حماسه‎ای به یادماندنی در تقویم سیاسی کشور رقم بزنند.

انتهای پیام/83001/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول