اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح/ عضو هیئت رئیسه مجلس:

شورای نگهبان بعد از ولی ‌فقیه بالاترین رکن نظام در حفظ اسلامیت و جمهوریت است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان بعد از ولی ‌فقیه بالاترین رکن نظام در حفظ اسلامیت و جمهوریت است.

شورای نگهبان بعد از ولی ‌فقیه بالاترین رکن نظام در حفظ اسلامیت و جمهوریت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد دهقان امروز در همایش حماسه‌سازان بصیرت که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به تاکیدات امام خمینی(ره) مبنی بر پیاده کردن احکام اسلامی در کشور اظهار داشت: در طول 34 سال گذشته اقداماتی در این راستا صورت گرفته اما تا تحقق کامل آرمان‌ها فاصله بسیار داریم.

وی با اشاره به به راه افتادن موج اسلام خواهی و معنویت خواهی در جهان متاثر از انقلاب اسلامی گفت: برای فهمیدن میزان رونق دین‌خواهی کافی است سری به اماکن و مراکز مذهبی بزنیم تا وفور جمعیت برای زیارت این اماکن را دریابیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: دشمنان از روزی که از ایران رانده شدند، برای بازیافتن منافع از دست رفته خود دست به انواع توطئه و دشمنی زدند و نبرد بین آمریکا و ایران برقرار شده و هیچ‌گاه تمام شدنی نیست.

انتخابات، صحنه نبرد دائمی ایران و آمریکاست

وی انتخابات را یکی از صحنه‌های این نبرد دائمی دانست و افزود: دشمن نهادهای اصلی نظام را هدف گرفته و سعی دارد با تخریب آن در نزد مردم، انتخابات را زیر سوال برده و خدشه‌دار کند.

دهقان با بیان اینکه شورای نگهبان بعد از ولی فقیه بالاترین رکن نظام در حفظ اسلامیت و جمهوریت است، گفت: دشمن همواره در ایام انتخابات به تخریب این رکن اصلی نظام می‌پردازد در حالی که تشکیل شورای نگهبان یکی از ابتکارات امام راحل بوده است.

وی با بیان اینکه برخی ناخواسته به دشمن در این زمینه کمک می‌کنند، افزود: عده‌ای بعد از عدم تائید صلاحیت ناخواسته شروع به تخریب شورای نگهبان می‌کنند در حالی که تابعیت از نظر شورای نگهبان همواره مورد تاکید امام و رهبری بوده است.

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسی که ادعای ولایت‌مداری دارد نباید مقابل عدم تائید صلاحیت خود موضع بگیرد.

وی با اشاره به وجود مشکلات متعدد اقتصادی و وجود رفتارهای انحرافی در جامعه گفت: دشمن با مدنظر قرار دادن این مسائل و با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای خود سعی در مایوس کردن مردم دارد و اینجاست که نیروهای بسیجی باید نقش خود را در حفظ اصل نظام و انقلاب ایفا کنند.

دهقان با بیان اینکه بخشی از مشکلات کشور ناشی از سوء تدبیرها و بخشی هم ناشی از تحریم‌هاست ابراز داشت: با توجه به این شرایط برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات به نفع انقلاب است.

وی به شاخصه‌های رئیس جمهور در نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: انقلاب و جنگ دو آزمون مهمی است که باید در مورد انتخاب رئیس جمهور مدنظر قرار گیرد.

سوابق افراد بهترین شاخصه در اصلح بودن آنهاست

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای پیدا کردن کف و سقف شرایط کاندیداها باید به سوابق آنها مراجعه کرد، اظهار کرد: باید از کاندیداها سوال شود که در دوران سخت انقلاب کجا بودند؟

وی با اشاره به حوادث پیش آمده در انقلاب به فتنه 18 تیر 78 اشاره کرد و گفت: پشت پرده این جریان برخی عناصر دولتی بودند که نقش اپوزیسیون داشتند.

دهقان با اشاره به تحصن مجلسیان در دوره ششم، این اقدام را برگرفته از یک جریان در درون نظام با هدف استحاله نظام دانست و تاکید کرد: نقش بسیج در برنامه کوی دانشگاه سبب پایان یافتن این ماجرا در کوتاه‌ترین زمان ممکن شد.

وی فتنه سال 88 را زمان غربت نظام و رهبری دانست و یادآور شد: کسانی که تا دیروز یار نظام بودند در این زمان به روی نظام شمشیر کشیدند و با تمام توان به صحنه آمدند که کار نظام را یکسره کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی می‌خواستند انتخابات را که نقطه قوت نظام بود به نقطه ضعف نظام تبدیل کنند، گفت: تعدادی از خواص در جریان فتنه 88 آنقدر حرف نزدند تا پس از پیگیری به عمل آمده بالاخره موضع‌گیری کردند.

وی جریان انحرافی را آزمونی بزرگ پیش روی مردم و کاندیداها دانست و تاکید کرد: این حلقه انحرافی واقعا وجود دارد که در صورت مجال برای ضربه زدن، ضربه‌هایش مهلک و خطرناک خواهد بود.

دهقان تاکید کرد: اعضای این جریان مدتی است که با نظام زاویه گرفتند و نه تنها گوش به حرف نمی‌دهند که هیچ، مقابله هم می‌کنند. اینها در عملکردها و اعتقادات انحرافی دارند و مهمتر اینکه، جسارت علنی کردن مقابله‌ با نظام را دارند.

وی نظام را به حامل بار شیشه تشبیه کرد و گفت: نظام باید با عقلانیت و کمترین هزینه و ریزش از این دوران عبور کند.

مبارزه با فساد نخستین زیرساخت برای رسیدن به پیشرفت و عدالت

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی مبارزه با فساد را نخستین زیرساخت برای رسیدن به پیشرفت و عدالت دانست و ادامه داد: امروز نه تنها نیاز به انسان‌های پاک داریم بلکه نیازمند انسان‌های فسادستیز هستیم که شعارهای انقلاب را از سر گرفته و به آن جامه عمل بپوشانند.

وی قاطعیت، جدیت، مقاومت و اراده را دیگر خصیصه رئیس جمهور دانست و عنوان کرد: دو خط سازش و مقاومت از ابتدای انقلاب بوده است و بسیج نماد خط مقاومت است.

رسیدن به پیشرفت و عدالت نیازمند تحول عاقلانه و مدبرانه است

دهقان تهذیب اخلاقی را از دیگر ویژگی‌های رئیس جمهور دانست و عنوان کرد: کسی که در راس قوه مجریه قرار می‌گیرد باید اخلاق مدار بوده و با قوای دیگر تعامل داشته باشد.

وی با بیان اینکه انسان‌های بی‌اخلاق، انسان‌های بی‌ظرفیتی هستند که با همه درگیر می‌شوند، ادامه داد: رئیس جمهور نفر دوم کشور است و باید کمک کار دیگر قوا باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تدبیر، مردمی بودن و ساده زیست بودن را دیگر شاخصه‌های رئیس جمهور دانست و تاکید کرد: ما دچار نوعی روزمرگی شدیم در حالی که کشور نیازمند تحول است و برای این منظور باید نخبگان و مردم مشارکت کنند.

وی بر ثبات اقتصادی تاکید کرد و گفت: نخستین کار رئیس جمهور مدیریت بازار ارز است که فعلا رها شده است.

دهقان خاطرنشان کرد: برای رسیدن به پیشرفت و عدالت نیازمند تحول عاقلانه و مدبرانه هستیم و این کار با مماشات حل نمی‌شود.

انتهای پیام/78001/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول