اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به انتظار افکار عمومی:

موضوع ورود فاضلاب به رود بشار پیگیری می‌شود‌

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارشناسان سلامت این استان گزارش دادند که فاضلاب انسانی به رود بشار وارد نمی‌شود هر چند که برخی فاضلاب‌های سطحی مانند شست‌وشوی فرش‌ها و مواردی از این دست ممکن است به این رود وارد شوند.

موضوع ورود فاضلاب به رود بشار پیگیری می‌شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در حاشیه نشست ‌شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد موضوع ورود فاضلاب به رودخانه بشار، خارج از دستور کار مطرح شد و سید حسین صابری در واکنش به این موضوع اظهار کرد: فاضلاب به آن معنایی که مطرح می‌شود به رودخانه بشار وارد نمی‌شود ولی با طرح این مسئله در رسانه‌ها کارهایی را برای رسیدگی به این موضوع شروع کردیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: کارشناسانی را از شورای سلامت برای رسیدگی به موضوع ورود فاضلاب به رودخانه زیبا و پرآب بشار فرستادم ولی گزارش این کارشناسان حاکی از این است که فاضلاب انسانی به این رود وارد نمی‌شود هر چند که برخی فاضلاب‌های سطحی مانند شست‌وشوی فرش‌ها و مواردی از این دست که در پوشش شبکه فاضلاب نیست به این رودخانه وارد می‌شوند.

صابری با بیان اینکه همین فاضلاب‌ها نیز نباید به رودخانه وارد شود، ادامه داد: تشرها و تذکرات لازم در این‌باره داده شده و این موضوع نیز ساماندهی خواهد شد.

* افکار عمومی منتظر اقدام انقلابی مسئولان در این زمینه هستند

به گزارش فارس، طرح موضوع ورود فاضلاب به رودخانه بشار یاسوج از سوی حسن وکیلی، رئیس سندیکای پیمانکاران در این نشست مطرح و تأکید شد: که افکار عمومی و رسانه‌ها منتظر اقدام جهادی و انقلابی دیگری از سوی مقام ارشد این استان برای رسیدگی به این موضوع و ساماندهی آن هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به انتظار افکار عمومی در بحث ورود فاضلاب به رودخانه بشار یاسوج تصریح کرد: مردم اطلاع دارند که ساماندهی رودخانه بشار مدت‌ها است که آغاز شده ولی تنها 20 درصد کارها در این زمینه انجام شده و مردم اجازه دهند که ساماندهی کامل این رود ارزشمند به تدریج انجام شود و اطمینان داشته باشند که کارها را یکی یکی انجام خواهیم داد.

رئیس سندیکای پیمانکاران در پاسخ استاندار به شوخی گفت: مردم نگرانند که شما از این استان بروید و این کار بر زمین بماند زیرا ساماندهی رود بشار که مطالبه عمومی مردم است بعد از سال‌ها انتظار در این مدت اندک تصدی شما صورت گرفته است.

* برخی‌ها برای برداشت مجدد شن و ماسه از رودخانه بشار منتظر رفتن استاندار هستند

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی سختی کشیدن‌هایش در موضوع جابجایی کارخانه‌های شن و ماسه و ساماندهی رودخانه بشار ابراز داشت: در این زمینه تنها هستم و فشارهای زیادی را تحمل می‌کنم که انتظار همکاری و همراهی آحاد مردم و رسانه‌ها را برای اتمام ساماندهی رودخانه بشار دارم زیرا تاکنون فقط 20 درصد کارها در این رود انجام شده و باید کاری کنیم که ظرفیت‌های زیاد گردشگری، قایقرانی و تولید و کشاورزی در این رود مورد استفاده قرار گیرد.

صابری ادامه داد: من اگر چوب‌های زیادی که لای چرخم قرار گرفته را در طرح ساماندهی رودخانه بشار در بیاورم هنر کردم و هر چه دلتان بخواهد از چپ و راست می‌‌بارد؛ بعد از این اظهار نظر یکی از مدیران به شوخی گفت البته از چپ چیزی نیست هر چه هست از راست می‌آید که این جمله خنده حضار را در پی داشت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش بعد از طرح موضوع ساماندهی فاضلاب‌های حاشیه رود بشار خاطرنشان کرد: در همین موضوع کارخانه‌های شن و ماسه خیلی‌ها منتظر رفتن من هستند تا دوباره برگردند در حالی که رودخانه بشار ملک و سرمایه شخصی من نیست و سرمایه و نعمتی خدادادی است که مربوط به همه ما و نسل آیندهاست و تک تک ماها برای حفظ آن مسئول هستیم.

‌انتهای پیام/82005/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول