اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس مجمع خیران ماهک:

بیمارستان سرطانی‌ شمال به مرحله فنداسیون رسید

نائب رئیس مجمع خیران ماهک با اعلام اینکه بیمارستان سرطان شمال به مرحله فنداسیون رسید، گفت: ساخت این بیمارستان به همکاری رسانه‌ها نیاز دارد.

بیمارستان سرطانی‌ شمال به مرحله فنداسیون رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مجتبی کواکبیان بعدازظهر امروز در نخستین نشست خبری مجمع خیران بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان ماهک در سالن اجتماعات بیمارستان بوعلی سینا ساری، اظهار داشت: ماهک فعالیت خود را با این شعار و باور که"بیایید عشق را به زندگی تبدیل کنیم" آغاز کرده و همه همت و تلاش مجمع  این است که هر روز مجدانه‌تر، سریع‌تر و بهتر از روز قبل برای به سرانجام رساندن این هدف متعالی گام بردارد و بتواند بیمارستان فوق تخصصی را براساس آخرین متد جهانی بهره‌برداری کند.

وی ادامه داد: با آموزش‌های همگانی و اطلاع‌رسانی‌های به موقع، سطح آگاهی جامعه را نسبت به این بیماری بالا ببریم تا تعداد بهبود یافتگان از سرطان، افزایش و آمار کودکان مبتلا به سرطان کاهش یابد.

کواکبیان افزود: انجام چنین پروژه عظیمی به صورت فردی و یا تنها از سوی دولت امکان‌پذیر نبوده و لازم است به صورت گروهی انجام شود، گروهی انجام ندادن کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در یک گروه را دارند، با توانایی‌های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه‌ای محسوب می‌شوند.

وی یادآور شد: همچنین در برخی آیات و روایات مضامینی وجود دارد که حاکی از اهمیت کار گروهی است و به تعاون و همکاری در کلیه کارهای خیر امر شده است.

کواکبیان خاطرنشان کرد: به همین منظور یکی از رسالت‌های ماهک حضور در اجتماعات اقشار مختلف جامعه  است تا هم سطح آگاهی جامعه نسبت به این بیماری افزایش یابد و هم خیراندیشان نیکوکاری که تمایل به همکاری در امور خیر دارند همگام با ماهک عاشقانه و خالصانه در نیل به این مقصود مقدس هم‌صدا و همیار ماهک شوند.

نائب رئیس مجمع خیران ماهک ادامه داد:‌ انجام امور خیر فقط مشارکت‌های مادی تلقی نمی‌شود و هر شخص به هر نسبت هر عملی از او که سبب گامی مثبت و موثر در رسیدن به این هدف مقدس باشد، خیر تلقی می‌شود و چه بسا خیران بزرگی چون شما که با قدرت قلم و نگارش خویش می‌توانند دیگر مردم خیر و نیکوکار را نسبت به این امر مهم آگاه کنند و با کلام  خود، آنها را در مشارکت در این امر خداپسندانه جلب کنند.

وی با بیان اینکه می‌توان به جرات گفت خبرنگاران از پایه‌های اساسی رسانه محسوب می‌شو‌ند و تاثیرگذاری آنها در افکار عمومی به مراتب بیشتر و مهم‌تر از دیگر عوامل به شمار می‌آید، گفت: از آنجایی‌ که این بیماری مختص قشر خاصی نیست بر همه ما لازم است که با استفاده از مهارت‌ها و توانایی‌های خویش در به انجام رسیدن این مقصود متعالی گام‌های سریع‌تر و بهتری برداریم با امید آن که دیگر هیچ کودکی از رنج بیماری، به جای تجربه دوران شیرین کودکی مجبور به گذراندن اوقات خود در تخت‌های بستری بیمارستان به جای رفتن به مهدکودک یا مدرسه، تجربه اشک ریختن از درد آنژیوکت به جای گریه برای بازیگوشی بیشتر از والدین خود، تجربه دوران‌های شیمی درمانی به جای بازی با همسالان خود و... نباشد.

نائب رئیس مجمع خیران ماهک با اعلام اینکه بیمارستان سرطانی‌ها شمال به مرحله فنداسیون رسید، گفت: ساخت این بیمارستان به همکاری رسانه‌ها نیاز دارد.

انتهای پیام/86007/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول