اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره کارخانجات نساجی مازندران:

انتقال ماشین‌آلات نساجی از اروپا منوط به همکاری بانک ملی است

رئیس هیئت مدیره کارخانجات نساجی مازندران گفت: از بانک ملی و مسئولان خواستاریم که با سرعت بیشتری، گشایش اعتبارات اسنادی را پیگیری کنند تا ماشین‌آلات خریداری شده نساجی از اروپا به ایران منتقل شود.

انتقال ماشین‌آلات نساجی از اروپا منوط به همکاری بانک ملی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، مجید میرجعفری رئیس هیئت مدیره کارخانجات نساجی مازندران ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران درباره چگونگی آشنایی خود با سرمایه‌گذار ترک تبار و کارخانجات نساجی مازندران اظهار داشت: بنده در تولید فعالیت داشته و چندین کارخانه را مدیریت می‌کنم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هفت کارخانه فعال در سراسر کشور دارم.

میرجعفری درباره وضعیت و مشکلات کارخانه نساجی مازندران در ادامه افزود: از طریق یکی از نمایندگان مجلس با کارخانه نساجی و مشکلات کارگران آن آشنایی پیدا کردم.

دولت در بسته تشویقی‌اش متعهد شد 104 میلیون یورو ارز تخصیص دهد

این مسئول بیان داشت: در آن برهه زمانی چون سهامدار عمده کارخانه، بانک ملی بود توجیهی برای احیای نساجی نداشت، سرمایه‌گذاران داخلی هم با توجه به مشکلات کارگری و مسائل این چنین تمایل چندانی به این کار نداشتند.

وی تصریح کرد: بنده به خاطر ارتباط و دوستی چندین ساله‌ام با سرمایه‌گذارهای خارجی به آقای اکبری پیشنهاد دادم که آقای «هلوسی بلدوک» را برای سرمایه‌گذاری بیاوریم که مورد استقبال وی قرار گرفت، بعد از این اتفاق یک سالی به طول انجامید تا قرارداد خرید این مجموعه توسط سرمایه‌گذار خارجی امضا شود.

میرجعفری درباره عقد قرارداد با سرمایه‌گذار ترک تبار، اذعان داشت: برای عقد قرارداد سرمایه‌گذار ترک تبار متعهد به آورده 71 میلیون یورو پول و همچنین تولید روزانه 65 تن نخ، سالانه 50 میلیون متر پارچه و ظرفیت چاپ و تکمیل آن به 100 میلیون متر در سال برسد و همچنین تولید پوشاک روزانه 6 هزار قطعه باشد.

وی اضافه کرد: مقرر بود در مجموع اشتغال طی چند مرحله 4 هزار نفر را پوشش دهد البته دولت نیز در بسته تشویقی خود متعهد شد از محل صندوق توسعه ملی 104 میلیون یورو ارز تخصیص دهد.

سرمایه‌گذار ترک تا امروز 38 میلیون یورو پول آورده است

این فعال تولیدی در مازندران در باب تعهدات هلوسی بلدوک یادآور شد: این سرمایه‌گذار با حمایت‌هایی که شد و ضمانت‌هایی که ما به وی دادیم شروع به کار کرد و تا امروز 38 میلیون یورو پول آورده است و از این مبلغ بخشی برای گشایش اعتبارات اسنادی هزینه شده، بخشی نیز برای احیای دستگاه‌ها و همچنین توانستیم بخشی از حقوق‌ها را هم بدهیم، این در حالی است که خیلی‌ها شایعه کرده بودند که ماشین‌آلات وارد شده به کارخانه، چینی یا دست دوم هستند که این حرف‌ها همگی غیرکارشناسی و غیرمنطقی بود و شما می‌توانید از نزدیک مشاهده کنید.

وی ادامه داد: نمایندگان جدید مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی همسو و هم جهت با ما هستند که این دو عزیز در ابتدای کار خود می‌گفتند اگر سرمایه‌گذار ترک قصد ادامه کار ندارد وی را خلع کنیم اما از آنجایی که من شناخت کامل از این سرمایه‌گذار داشتم که بر تعهداتش پایبند است پیشنهاد کردم کارشناسی و بررسی شود که چه کسی و کجا تخطی کرده است. آیا از جانب او بوده یا نه، که از این طریق بخش عمده‌ای از شبهات حل شد.

تمام مطالبات معوقه کارگران تا پایان شهریور ماه پرداخت می‌شود

نماینده تام الاختیار مالک کارخانجات نساجی مازندران در ادامه روند کار کارخانه اظهار داشت: با کمک دولتی‌ها یک نقشه راهی کشیدیم و برنامه زمان‌بندی دادیم که بر اساس آن و همچنین آخرین صورت جلسه‌ای که در دی ماه سال 91 به اتفاق امضا کردیم شامل پرداخت بخشی از مطالبات کارگران و بازنشسته کردن بیش از 280 نفر کارگر رسمی است.

میرجعفری درباره گشایش اعتبار اسنادی متذکر شد: تا پایان شهریور ماه تمام مطالبات معوقه کارگران پرداخت خواهد شد، در حال حاضر نیز 370 نفر پرسنل در دو شیفت 12 ساعته مشغول به کار در مجموعه نساجی مازندران هستند.

رئیس هیئت مدیره کارخانجات نساجی مازندران در پاسخ به این سوال که آیا باز هم امید است سوت کارخانه نساجی مانند سابق در شهر شنیده شود، افزود: در صورت گشایش اعتبار اسنادی که در سفر چهارم دولت هم بر آن تاکید شد قطعا نساجی مازندران به مانند گذشته نقطه اوج و شکوفایی اقتصادی قائمشهر را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: امیدواریم که با حل شدن مشکلات اعتبار اسنادی، احیای کامل کارخانه نساجی مازندران تا پایان سال 93 به اتمام برسد. این عمل در چهار فاز جداگانه صورت می‌گیرد که سه فاز آن در سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد و فاز چهارم آن به دلیل نصب و قرار دادن دستگاه‌ها و احداث سالن‌های جدید در سال 93 کامل می‌شود.

شروع دوباره عمده کار نساجی منوط به همکاری بانک ملی

میرجعفری حمایت مسئولان استانی و شهرستانی را تاکنون خوب و ارزشمند دانست و بیان داشت: از بانک ملی و مسئولان کشوری خواستارم که با تلاش و سرعت بیشتری بحث گشایش اعتبارات اسنادی را پیگیری کنند تا ماشین‌آلات خریداری شده نساجی از اروپا به ایران منتقل شود و به محض انتقال ماشین‌آلات مدرن و به روز سریعاٌ کار ریسندگی، بافندگی، رنگریزی، چاپ و دوخت و دوز با چند هزار کارگر شروع شود.

این مسئول درباره میزان کیفیت کارخانه نساجی مازندران اذعان داشت: میزان فاصله کیفیت دستگاه‌های کارخانه نساجی مازندران در صورت احیای کامل با کشورهای برتر منطقه مانند ترکیه از نظر کیفی حتی برتر بوده ولی ما خودباوری و به روز بودن را در خود کمتر تقویت کردیم که باید بیش از پیش در زمینه خودباوری تلاش کنیم تا در صنعت نساجی پیشرو باشیم.

 برای کار کردن آمدم

وی تاکید کرد: من برای کار کردن آمدم و با همین هدف ادامه خواهم داد، من در این کشور مستاجر نیستم بلکه مالک این مملکتم، اگر همه ما این حس مالکیت را برای کشور عزیزمان داشته باشیم، ایران اسلامی ساخته خواهد شد.

میر جعفری در پایان از تهیه کتاب تاریخچه نساجی مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: قرار است از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده از بدو تاسیس کارخانه نساجی تا امروز کتابی منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

انتهای پیام/86017/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول