اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان‎رضوی:

والدین به «ماشین پول‌ساز» و «کارگر مطیع فرزندان» تبدیل نشوند

مدیرکل بهزیستی خراسان‎رضوی گفت: والدین نباید به ماشین پول‌ساز و کارگر مطیع فرزندان تبدیل شوند.

والدین به «ماشین پول‌ساز» و «کارگر مطیع فرزندان» تبدیل نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی خراسان‎رضوی، تهمینه شکیب اظهار داشت: بیشتر مشکلاتی که امروز در خانواده‌ها می‌بینیم به خاطر فاصله گرفتن از الگوهای رفتاری اسلام و رایج شدن فرهنگ غرب در بین جامعه است.

وی در ارتباط با تغییر رفتار اجتماعی اقشار متوسط و بالا گفت: تغییرات رفتارهای خانوادگی و اجتماعی، به‌ویژه در طبقاتی دیده می‌شود که بیشتر با پدیدهای فرهنگی غرب تماس دارند به همین دلیل، بحران‌های خانوادگی بیشتر در نسل جدید مشاهده می‌شود، در حالی که در طبقات پایین و اقشار فرودست جامعه، این تغییر فرهنگ بسیار کندتر است.

وی زمینه بروز بحران‌های خانوادگی را فاصله بین نسلی و دور شدن والدین از خواسته‌ها و نیازهای واقعی فرزندان دانست و افزود: البته آگاهی به نیازها و خواسته‌های فرزندان، به معنای پذیرش مطلق این نیازها نیست، بلکه منظور ایجاد ارتباط عاطفی و فکری بین فرزندان و والدین است که می‌تواند از فاصله گرفتن فرزندان از فرهنگ خانوادگی جلوگیری کند.

شکیب با بیان اینکه در دین اسلام، الگوهای رفتاری در همه‌ی زمینه‌ها وجود دارد گفت: متاسفانه، برخی پدر و مادرها چون خودشان در رفتار و کردار فردی و اجتماعی، توجه کمتری به الگوهای اسلامی دارند، فرزندان‌شان نیز این الگوها را نمی‌شناسند و آگاهی چندانی در این باره ندارند.

وی غالب الگوهای علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، هنری و فکری جوانان امروز را برگرفته از فرهنگ رایج غرب دانست و گفت: اگر برای جوان روشن شود که تمام خواسته‌ها و نیازهای عاطفی و فکری‌اش در فرهنگ بومی خودش قابل پاسخگویی است، به سمت فرهنگ غربی نمی‌رود.

مدیرکل بهزیستی خراسان‏رضوی گفت: یکی از رسالت‌ها و مسئولیت‌های هر پدر و مادری است که با مطالعه زندگی ائمه و اولیای دینی و تفسیر آنها متناسب با شرایط امروز زندگی، الگوی رفتاری لازم برای فرزندانش را تأمین کند و اگر این کار را نکند به وظیفه‌ والدینی خود عمل نکرده است.

شکیب تاکید کرد: متاسفانه بیشتر والدین، همه‌ همت و تلاش خود را متوجه رفع نیازهای مادی و خواسته‌های روزافزون فرزندان‌شان کرده و نتیجه‌ای که می‌گیرند این است که پدر و مادر به ماشین پول‌ساز و کارگر مطیع فرزند تبدیل می‌شود که این برای ساختار خانوادگی سم است و سبب هلاکت خانواده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این نوع تعامل و رفتار خانوادگی از فرهنگ غربی آمده و ما هیچ سابقه‌ای از این نوع رابطه‌ بین والدین و فرزندان در فرهنگ اسلامی ایرانی نداریم.

مدیرکل بهزیستی خراسان‎رضوی گفت: سازمان بهزیستی برای تصحیح رابطه‌ فرزندان و والدین،‌ از مهدهای کودک شروع کرده‌ و بنا دارد آموزش‌های درست را به صورت ریشه‌ای به کودکان بیاموزد اما در این زمینه همکاری خانواده‌ها یک شرط لازم و واجب است تا آموزش‌ها بتواند کارگر و مؤثر باشد.

انتهای پیام/70001/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول