اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی خبر داد

استفاده از ظرفیت‌های شورای حل اختلاف برای کمک به زندانیان نیازمند

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: از ظرفیت‌های شوراهای حل اختلاف در ستاد دیه و هیئت حل اختلاف برای کمک به زندانیان نیازمند و خانواده‌های آن‌ها استفاده می‌کنیم.

استفاده از ظرفیت‌های شورای حل اختلاف برای کمک به زندانیان نیازمند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه عصر امروز، توکل حیدری در نشست هم‌اندیشی مدیران عامل انجمن‌های حمایت از زندانیان موفق و منتخب کشور که در سالن امامت دادگستری آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: حمایت‌های انجمن حمایت از زندانیان و کسانی که در این انجمن‌ها فعالیت می‌کنند، تنها برای رضای پروردگار است و این افراد با اینکه کار بزرگی انجام می‌دهند اما در جامعه گمنام هستند.

وی با بیان اینکه دیدگاه جامعه نسبت به زندانیان و خانواده‌‌های آن‌ها مناسب نیست، تصریح کرد: درصد بالایی از زندانیان کشور، زندانیان مهریه و دیون هستند اما جامعه به کسی که وارد زندان می‌شود به دید یک بزه‌کار می‌نگرد و او را از بهره‌مندی تمام حمایت‌های خود کنار می‌گذارد.

حیدری ادامه داد: فرزندان این افراد با رفتن والدین خود به زندان دچار مشکلات عدیده مالی، عاطفی و... می‌شوند و هنگام حضور در سطح جامعه احساس شرمندگی می‌کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: افرادی که در اثر جرایم غیر عمد از جمله بی‌احتیاطی در محیط کار وارد زندان می‌شوند، مجرم و بزه‌کار نیستند و این افراد می‌توانند به جامعه بازگردند و عضو موثری از آن باشند.

وی بر لزوم تغییر دیدگاه جامعه در ارتباط با زندانیان تاکید کرد و گفت: لازم است حمایت از زندانیان و خانواده‌های آن‌ها بیشتر شود و در این راستا، راه‌های جدیدی برای جذب کمک‌های مردمی بیابیم.

حیدری ابراز داشت: از ظرفیت‌های شوراهای حل اختلاف در ستاد دیه و هیئت حل اختلاف برای کمک به زندانیان نیازمند و خانواده‌های آن‌ها استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/61010/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول