ناصر صفاری در حاشیه برگزاری مانور اضطراری دوسالانه فرودگاه اهواز در گفتوگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: طرح مانور اضطراری هر دو سال یک بار در راستای هماهنگی بین ارگانهای فرودگاه و بیرون از فرودگاه برگزار میشود.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که هواپیما به حالت اورژانس در میآید و یا سقوط میکند برج مراقبت اولین جایی است که به دلیل ارتباط با خلبان مطلع میشود.
مدیر کل فرودگاههای خوزستان ادامه داد: اگر هواپیما به زمین سقوط کند یک زنگ خطر دارد که به آتش نشانی متصل است و باعث میشود که آتش نشانی از سقوط مطلع شود.
وی عنوان کرد: بعد از مطلع شدن از سقوط به مدیر عامل شرکت هواپیمایی، استانداری و معاون عملیاتی در تهران اطلاع میدهیم، سپس به همراه فرمانده سپاه، پلیس فرودگاه و حراست، و در نهایت در اتاق مدیر فرودگاه یک پست هماهنگی تشکیل میشود و هم زمان اورژانس، 110، آتش نشانی در محل سانحه حضور مییابند تا تلفات به حداقل برسد.
صفاری با بیان اینکه این عملیات بهمنظور شناخت نقاط قوت و ضعف نیروها در شرایط اورژانس است، گفت: بازده عملی در این مانور بسیار خوب بود و از نظر زمانی نیروها به موقع خود را به صحنه رساندند.
انتهای پیام/72011/و20/ث3001