اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

تشکیل انجمن اسب در آذربایجان‌شرقی به منظور ساماندهی پرورش اسب

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از تشکیل انجمن اسب در این استان به منظور ساماندهی پرورش اسب، حفظ ژنتیکی گونه‌های مختلف و نیز اشتغالزایی و ارزآوری این صنعت خبر داد.

تشکیل انجمن اسب در آذربایجان‌شرقی به منظور ساماندهی پرورش اسب

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،مسعود محمدیان صبح امروز در جلسه بررسی پرورش اصلاح نژاد اسب اظهار کرد: حمایت از اسب اصیل ایرانی، حفظ ذخایر ژنتیکی، شناسایی، بررسی و تنظیم تبارنامه مبنی بر استاندارد ملی و بین‌المللی، انتشار نشریه مرتبط با فعالیت‌های انجمن، برگزاری کلاس‌های آموزشی مرتبط با اهداف انجمن، هدفمند کردن تولید اسب اصیل، شناسایی سرمایه‌گذاران و حامیان اسب‌های اصیل در داخل و خارج کشور همچنین ارتباط با آنها، گسترش فرهنگ اسب و اسب‌داری در بین علاقمندان در داخل و خارج از کشور، معرفی اسب اصیل ایران به جهان و ایجاد مراکز پرورش و فروش اسب‌های اصیل ایرانی باید از جمله برنامه‌های اعضای انجمن حمایت از اسب اصیل در آذربایجان‌شرقی باشد.

وی گفت: کشور از امکانات و توانمندی‌های بالایی در عرصه پرورش اسب برخوردار بوده و می‌تواند از طریق پرورش، نگهداری و صادرات اسب و در کنار آن برگزاری مسابقات منطقه‌ای در رشته‌های مختلف اسب‌دوانی، هزاران فرصت شغلی ایجاد کرده و درآمدهای فراوانی را عاید اقتصاد سازد.

محمدیان در ادامه از عزم این سازمان در ایجاد زمینه لازم برای اصلاح نژادی و پرورش اسب در استان خبر داده و تاکید کرد: در برنامه‌ریزى براى پرورش نژادهای اسبی، شرایط اقلیمی مناطق مختلف مدنظر برنامه‌ریزان بوده و از فعالان و متقاضیان این صنعت در آذربایجان‌شرقی، حمایت‌های لازم به عمل خواهد آمد.

وی افزود: برای جلوگیری از اضمحلال و تخریب بهترین ذخایر ژنتیکی اسب، تحقیقات شجره‌ای در ارتباط با اسب ایران باید صورت گیرد.

محمدیان گفت: انجمن حمایت از اسب اصیل در استان می‌تواند در این مسیر گام‌های ارزنده‌ای بردارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تاکید به این موضوع که اشتغالزایی و ارزآوری جایگاهی مهم در پرورش اسب دارد، افزود: توسعه ظرفیت‌های ژنتیکی یا غنی کردن بانک ژن نیز از نظر تحقیقاتی و تنوع زیستی کمک بزرگ به کشور بوده و با توجه به عزم دولت در ایجاد فضای لازم برای فعالان اقتصادی این بخش در عرصه جهانی رقابت، می‌تواند توسعه پرورش آن در استان نویدبخش آینده مطمئن از نظر اجتماعی، اقتصادی و ورزشی به شمار رود.

وی با بیان اینکه امروزه صنعت اسب یکی از صنایع درآمدزا با گردش مالی بالا در جهان به شمار می‌آید، گفت: در سال 92 از جمله طرح‌هایی که توسط سازمان در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی جدید دنبال می‌شود، فعال کردن استان از نظر شناسایی ژنتیک و صدور تبارنامه اسب است که در این زمینه همکاری تشکل‌های صنفی و انجمن‌های مرتبط با توسعه فعالیت‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و افزایش رغبت گروه‌های بازرگانی به این امر خواهد توانست جایگاه استان در این صنعت را بهبود بخشد.

محمدیان با بیان اینکه پرورش اسب از مصوبات اخیر کارگروه توسعه کشاورزی در استانداری بود، افزود: صدور شناسنامه اسب، پرداخت تسهیلات بانکی برای پرورش‌دهندگان اسب و صدور مجوز با لحاظ مسائل بهداشتی مراکز پرورش اسب از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان از موضوعاتی است که از طریق معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/60001/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول