اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان ساری خبر داد

اجرای 1600 طرح اشتغالزایی مددجویی در ساری

مدیر کمیته امداد شهرستان ساری گفت: در بخش خودکفایی و اشتغال، یک‌هزار و 624 طرح اشتغالزایی برای مددجویان ساری اجرا شده است.

اجرای 1600 طرح اشتغالزایی مددجویی در ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، قنبر بریمانی صبح امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری اظهار داشت: کمیته امداد به عنوان یک نهاد خدماتی که از حمایت‌های مردمی نیز بهره‌مند است، خدماتی در سرفصل‌های حمایت، خودکفایی و اشتغال، فرهنگی و تحصیلی، عمران و ساختمان، بهداشت و درمان و بیمه، اکرام ایتام، جهیزیه به مددجویان این نهاد ارائه می‌کند.

ارائه خدمات تحصیلی به 2 هزار واجد شرایط

بریمانی با بیان اینکه پرداخت کمک هزینه تحصیلی نیز به دانش‌آموزان، دانشجویان و طلبه‌ها نیز یکی از خدمات کمیته امداد است، ادامه داد: 2 هزار و 532 دانش آموز، دانشجو و طلبه از خدمات کمیته امداد شهرستان بهره‌مند شدند که در این بخش علاوه بر خدمات مشاوره‌ای و فرهنگی 3 میلیارد و 245 میلیون ریال کمک هزینه نیز به این افراد پرداخت شده است.

بهره‌مندی بیش از 7 هزار نفر از خدمات بیمه‌ای

وی با اشاره به اینکه در بخش بهداشت و درمان نیز در سال 91 به 7 هزار و 288 نفر خدمات بیمه درمانی ارائه شد، گفت: یک میلیارد و 504 میلیون ریال اعتبار در این زمینه هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ساری متذکر شد: در بخش بیمه زنان سرپرست خانوار نیز 634 خانواده از خدمات این بخش بهره‌مند شدند.

همراهی بیش از 4 هزار حامی با کمیته امداد

بریمانی با اعلام اینکه طرح اکرام ایتام یکی از طرح‌های کمیته امداد در راستای کمک به بهبود شرایط زندگی ایتام با کمک و همراهی خیران است، ادامه داد: در این حوزه نیز در سال 91 یک‌هزار و 98 یتیم از کمک‌های مالی 4 هزار و 96 حامی این طرح بهره‌مند شدند که در این بخش یک یتیم از کمک‌های چند حامی بهره‌مند هستند.

وی میزان کمک‌های حامیان به ایتام را 10 میلیارد و 89 میلیون ریال برشمرد.

پرداخت مستمری به بیش از 25 هزار مددجو

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های در بخش مشارکت‌های مردمی صدقات، صدقه تلفنی، احسان زائر و زکات خلاصه می‌شود، گفت: در حوزه حمایت خدماتی در بخش مستمری و عیدی پرداخت می‌شود که در سال گذشته 13 هزار و 305 خانوار در قالب 25 هزار و 894 نفر از کمک هزینه مستمری و عیدی بهره‌مند شدند.

بریمانی میزان کمک‌های انجام گرفته در این بخش را 96 میلیارد و 77 میلیون ریال برشمرد.

مدیر کمیته امداد شهرستان ساری با اعلام اینکه در بخش خودکفایی و اشتغال نیز یک‌هزار و 624 طرح اشتغالزایی اجرا شده است، گفت: 132 میلیارد و867 میلیون ریال تسهیلات به طرح‌های اشتغالزایی مددجویان اختصاص یافته است.

ارائه خدمات عمرانی به 475 واحد ساختمانی

مدیر کمیته امداد شهرستان ساری با بیان اینکه در بخش خدمات عمرانی و ساختمان نیز به مددجویان کمک هزینه تعمیر و بهسازی نیازهای ساختمانی پرداخت شده است، تصریح کرد: 475 مورد خدمات عمرانی در بخش تعمیرات ساختمانی در سال گذشته پرداخت شده است که در این بخش نیز 9 میلیارد و 515 میلیون ریال اعتبار به این بخش اختصاص داده شد.

ارائه خدمات مشاوره به زوج‌های جوان

بریمانی با اشاره به اینکه کمیته امداد به عنوان یک نهاد مددکار اجتماعی در کنار خانواده‌های که نیازمند این خدمات باشند، فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: در بخش کمک به ازدواج جوانان مددجوی این نهاد نیز در سال گذشته به 360 زوج جوان کمک هزینه جهیزیه و هدیه داماد پرداخت شد.

وی میزان کمک‌های ریالی پرداخت شده در این حوزه را 3 میلیارد و 805 مورد اعلام کرد و افزود: در کنار کمک‌های مادی کلاس‌های مشاوره نیز برای زوج‌های جوان برگزار می‌شود.

صدقه تلفنی ابتکار مازندرانی‌ها

بریمانی با اعلام اینکه در بخش مشارکت‌های مردمی این کمک‌ها در چهار بخش صدقات تلفنی، صدقات، احسان زائر و زکات است، گفت: طرح صدقه تلفنی 4050 یکی از طرح‌های ویژه کمیته امداد استان بود که برای نخستین بار در کشور در شش ماهه دوم سال 91 اجرا شد.

وی با تاکید بر اینکه گسترده‌ شدن طرح صدقه تلفنی نیازمند اطلاع‌رسانی و معرفی آن به مردم است، افزود: در سال گذشته 19 میلیون و 990هزار ریال صدقه تلفنی در شهرستان ساری جمع‌آوری شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در بخش صدقات که بیشتر از طریق صندوق‌های کوچک و بزرگ خانگی و شهری جمع‌آوری می‌شود نیز مردم با پرداخت 17 میلیارد و 707 میلیون ریال مشارکت داشتند، تصریح کرد: طرح احسان زائر و زکات نیز از طرح‌های است که با مشارکت فعال مردم در راستای کمک به این نهاد امدادی اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در طرح احسان زائر در سال گذشته 101 میلیون و 607 ریال کمک‌ نقدی توسط مردم نیکوکار و خیر شهرستان ساری جمع‌آوری شد.

زکات مستحبی معامله با خدا

بریمانی جمع‌آوری زکات محصولات کشاورزی را نیز دیگر طرح‌های کمیته امداد اعلام کرد و گفت: زکات محصولات کشاورزی در استان مازندران معمولا مستحبی است اما در این بخش نیز 8 میلیارد ریال زکات مستحبی در شهرستان ساری جمع‌آوری شد و در بین افراد مستحق این طرح توزیع شد.

انتهای پیام/86003/ح40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول