اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی در شیراز صورت می‌گیرد

راه‌اندازی دبیرخانه بنیاد ملی نمایشنامه‌نویسی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی بنیاد ملی نمایشنامه‌نویسی در شیراز خبر داد.

راه‌اندازی دبیرخانه بنیاد ملی نمایشنامه‌نویسی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد همتی ‌بوشهری سه‌شنبه شب در مراسم «روز جهانی تئاتر» که در تالار حافظ شیرازی برگزار شد، اظهار داشت: در سال جاری 50 درصد از برنامه‌های بنیاد ملی ادبیات نمایشی کشور در شهر ما اجرا می‌شود که نشان از جایگاه ارزشمند تئاتر فارس در کشور دارد همچنین هنرمندان مایه افتخار و سربلندی استان ما هستند.

وی افزود: لازم است که مسئولان کشور به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که نمایش‌های فارس در استان‌های دیگر نیز ارائه شود چرا که ظرفیت بالای هنرهای نمایشی این استان به اندازه‌ای است که توانایی اجرا در سراسر کشور را دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: تئاتر‌های اجرا‌ شده در شیراز باید در تهران و دیگر شهرهای کشور به نمایش درآید و به یقین با استقبال خوب مردم روبه‌رو می‌شود.

در ادامه این مراسم، مسئول هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، بیان داشت: اکنون 200 گروه نمایشی در این استان در حال فعالیت هستند.

علی ثابت اضافه کرد: در سال گذشته 78 پرونده نمایش از فارس به وزارتخانه فرستاده شده است که نشان از توانایی خوب استان ما در زمینه هنرهای نمایشی دارد.

وی در پایان اذعان داشت: در سال جاری 60 عروسک‌ساز در شهرستان‌های استان فارس آموزش‌های لازم را دیده‌اند و به کار مشغول هستند.

انتهای پیام/‌2448/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول