اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران:

تئاتر قدرتمندترین رسانه در فرهنگ‌سازی است

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران گفت: تئاتر قدرتمندترین رسانه در فرهنگ‌سازی است.

تئاتر قدرتمندترین رسانه در فرهنگ‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ابراهیم گله‌دارزاده در آیین اردیبهشت تئاتر ایران و معرفی نفرات برتر دومین مسابقه نمایشنامه‌نویسی بدر در تبریز اظهار داشت: مهم‌ترین ویژگی تئاتر خودشناسی است که این ویژگی هم برای هنرمند در جریان آفرینش اثر هنری و هم برای مخاطب در جریان همزادپنداری در حین اجرای نمایش ایجاد می‌شود.

وی تأکید کرد: تأثیر تئاتر به عنوان یکی از کامل‌ترین هنرها که به نوعی شامل تمام رشته‌های هنری است، امری آشکار است و براین اساس می‌توان گفت، تئاتر قدرتمندترین رسانه در فرهنگ‌سازی است.

گله‌دارزاده  گفت: تئاتر قدرتی شگرف در انتقال مفاهیم دارد و ما می‌توانیم از پتانسیل غنی این هنر در آموزش مفاهیم خاص در جامعه و همچنین کاهش ناهنجاریهای فردی و اجتماعی بهره گیریم.

وی، نقد راهگشا و ارائه‌ راهکار برای حل معضلات اجتماعی را از دیگر ویژگی‌های تئاتر عنوان کرد و اذعان داشت: مکتب تبریز در رشته‌های مختلف هنری شهرتی جهانی دارد و هنرمندان عرصه‌ی تئاتر نیز باید از این شیوه الهام گرفته و با تلاشی مضاعف مکتبی ویژه‌ی تئاتر تبریز ایجاد کنند.

وی، اجرای نمایش با متن بومی را یکی از خواسته‌های مخاطبان تئاتر برشمرد و خواستار تولید متون نمایشی مبتنی بر پیشینه‌ غنی فرهنگی اسلامی و ایرانی شد.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران یادآور شد: با تمام وجود برای حمایت از ایجاد تئاتر شهر در تبریز تلاش خواهیم کرد و پس از عقد قرارداد فی‌مابین، حمایت‌های مالی در این حوزه انجام خواهد شد.

براساس این گزارش؛ مسابقه نمایشنامه‌نویسی بدر با هدف تولید متون نمایشی  فاخر و مبتنی بر محتوای ارزشی آثار ادبی حوزه دفاع مقدس و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی رزمندگان عرصه جهاد و شهادت در میان نسل جوان برگزار شد.

پیش از این نیز در این راستا مسابقه نمایشنامه‌نویسی از کتاب «دا» نوشته اعظم حسینی و «لشکر خوبان» نوشته معصومه سپهری برگزار شده بود. 

انتهای پیام/60002/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول