اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت گاز کردستان خبر داد

افزایش 12 درصدی مصرف گاز طبیعی در کردستان

معاون بهره‌برداری شرکت گاز کردستان از افزایش 12.8 درصدی میزان مصرف گاز طبیعی این استان در سال گذشته به نسبت سال قبل از آن خبر داد.

افزایش 12 درصدی مصرف گاز طبیعی در کردستان

قدرت‌الله فعله‌گری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج میزان مصرف گاز طبیعی استان را در سال گذشته 2 میلیارد و 210 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: این میزان مصرف در سال 90 یک میلیارد و 958 میلیون مترمکعب بوده است.

به گفته وی، از 2 میلیارد و 210 میلیون متر مکعب گاز مصرف شده در سال گذشته، 48.7 درصد در بخش صنعت، نیروگاه و CNG مصرف شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز کردستان بیشترین میزان مصرف را مربوط به نیروگاه سنندج با 34 درصد مجموع مصرف استان ذکر کرد.

فعله‌گری همچنین با اشاره به فعالیت 48 جایگاه  CNG در استان کردستان، گفت: در این بخش نیز 6.7 درصد مصرف معادل 165 میلیون متر مکعب در سال گذشته مصرف شد.

این مسئول این میزان افزایش را ناشی از افزایش 45 هزار مشترک جدید به جمع مشترکان گاز طبیعی استان، گازدار شدن 125 روستا و شهر جدید و گازرسانی به 320 واحد صنعتی در سال 91 اعلام کرد.

وی همچنین میانگین مصرف ماهانه گاز یک خانوار را در دو فصل گرم و سرد سال در استان تشریح کرد و گفت: سال گذشته در فصل گرم هر خانوار کردستانی به طور میانگین در هر ماه 95 مترمکعب و در فصل سرد 398 متر مکعب گاز طبیعی مصرف کرده است.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز کردستان میانگین مصرف هر خانوار در هر ماه را در فصل سرد 2/4 برابر فصل گرم اعلام کرد.

فعله‌گری، بیشترین میزان مصرف گاز طبیعی را در فصل سرد مربوط به شهر زرینه با 481 مترمکعب و کمترین را مربوط به شهر مریوان با 352 مترمکعب ذکر کرد.

این مسئول تعداد مشترکان گاز طبیعی در استان کردستان را 350 هزار مشترک در 24 شهر و 684 روستا ذکر کرد.

نصب 3 هزار اشتراک گاز به صورت رایگان

معاون بهره‌برداری شرکت گاز کردستان در ادامه گفت: سال گذشته سه هزار و 382 اشتراک گاز به صورت رایگان در اختیار مددجویان زیرپوشش نهادهای حمایتی و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در سطح استان قرار گرفت.

فعله‌گری، افزود: براساس مقررات، شرکت ملی گاز ایران اشتراک گاز طبیعی را به صورت رایگان در اختیار خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی، بهزیستی، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران قرار می‌دهد.

وی ارزش ریالی 3 هزار و 382 اشتراک گاز به این خانواده‌ها را 4 میلیون و 200 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این تعداد اشتراک به صورت رایگان در اختیار این خانواده‌ها قرار گرفته است.

به گفته فعله‌گری، در این طرح 2 هزار و 410 اشتراک به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی، 545 اشتراک به مددجویان بهزیستی، 87 مورد به جانبازان و 340 مورد نیز در اختیار خانواده‌های معظم شهدا قرار گرفت.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز کردستان هزینه هر اشتراک خانگی گاز طبیعی با ظرفیت شش مترمکعب را یک میلیون و 200 هزار ریال اعلام کرد.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز کردستان گفت: در بحث کنتورخوانی 2 میلیون و 450 هزار مورد در هشت سیکل 45 روزه در طول سال گذشته قرائت شد.

وی درصد کنتورخوانی استان را 99.5 درصد اعلام کرد و گفت: در بخش خدمات به مشترکین نیز حدود 224 هزار خدمات شامل تغییر نام، تغییر تعرفه، تغییر سیستم و پاسخ به استعلام سال گذشته در سطح استان ارائه شد.

کشف 8 هزار تخلف ناشی از دستکاری کنتور گاز

معاون بهره برداری شرکت گاز کردستان، عنوان کرد: سال گذشته در نتیجه بازرسی از روند کارکرد کنتورهای گاز در استان، 8 هزار و 53 مورد تخلف که عمدتا دستکاری کنتور بوده، کشف شد.

فعله‌گری کشف این تعداد تخلف را در نتیجه 100 هزار مورد بازرسی از نحوه توزیع گاز در بخش خانگی و تجاری در سطح استان اعلام کرد.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز کردستان ادامه داد: این تعداد بازرسی در راستای نظارت بر نحوه عملکرد توزیع گاز طبیعی در سطح استان توسط 11 گروه عملیاتی انجام شد.

وی بازدید از کنتور خانگی، قبوض گاز، تعرفه‌ها، انطباق تعداد واحدهای مسکونی با مشخصات ملک و عملکرد کنتور، دستکاری‌های احتمالی و یا خرابی کنتور، سرقت، نشتی و وضعیت ظاهری کنتور ذکر کرد.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز کردستان تصریح کرد: از حدود 100 هزار بازرسی در طول سال گذشته 8 هزار و 53 مورد مغایرت در ارتباط با وضعیت توزیع گاز و کنتور پیدا شده است.

فعله‌گری گفت: گروه‌های بازرسی توسط کارشناسان شرکت گاز آموزش‌های عملی و تئوری مورد نیاز را در ارتباط با وظایف و حیطه کاری خود می‌بینند و بعد از آن اقدام به بازرسی می‌کنند.

به گفته وی این اکیپ ها به صورت روزانه برنامه کاری خود را از نواحی گازرسانی استان می‌گیرند و از این طریق به بازرسی از واحدهای مسکونی و تجاری دارای انشعاب گاز طبیعی می‌پردازند.

این مسئول اظهار کرد با گزارش‌هایی که از طریق این اکیپ‌ها به نواحی اعلام می‌شود، ماموران واحد تعمیرات برای رفع مشکلات و خرابی‌ها اعزام می‌شوند.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز کردستان در پایان اذعان داشت: ماموران شرکت گاز بلافاصله بعد از گزارش مبنی بر خرابی یا قطع گاز و یا هرگونه مشکل مربوط به گاز طبیعی در اسرع وقت اقدام به رفع آن می کنند.

انتهای پیام/79001/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول