اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری:

قرار نیست هرچه ابرقدرت‌ها بگویند ما تسلیم شویم

عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه اقتصاد ما به روابط و سیاست خارجی وصل می‏شود، گفت: هدف این نیست که هر چه ابر قدرت‏ها بگویند ما تسلیم شویم اما با دعوا و اخم نیز چیزی درست نمی‏شود.

قرار نیست هرچه ابرقدرت‌ها بگویند ما تسلیم شویم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‏الاسلام حسن روحانی در جمع فعالین اقتصادی اظهار داشت: باید اساس و ریشه مشکلات را در زمینه عدم فعالیت خوب صنعت کشور بیابیم.

وی با اشاره به اینکه امروز باید بخش صنعت و اقتصاد خود را با کشورهایی چون مالزی، کره جنوبی و ترکیه مقایسه کنیم، خاطرنشان کرد: مشکلات باید ریشه‏یابی شود.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه کارهای بزرگی در کشور شده است و هدف ما بیان عدم تلاش دولت‏های گذشته در کشور نیست، اضافه کرد: اقدامات خوبی در طول دولت‏ها در کشور صورت گرفته است.

* اساس برنامه سوم توسعه افزایش صادرات غیر نفتی بود

وی با بیان اینکه اساس برنامه سوم توسعه بر مبنای افزایش صادرات غیر نفتی بوده است، تصریح کرد: چارچوب‎هایی را در برنامه سوم گنجاندیم تا صادرات غیرنفتی فعال شود اما هنوز مشکل داریم.

حجت‏الاسلام روحانی با اشاره به اینکه 85 درصد از اقتصاد ایران دولتی است این امر خود ام‏الامراض اقتصاد کشور است، ادامه داد: ما هنوز در حال و هوای شوروی سابق و دنیای شرق و غرب قرار داریم.

وی افزود: در دنیای صنعت و اساساً تولید، دولت یک تولیدکننده خوبی نیست.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه باید تولید را به مردم واگذار کرد، یادآور شد: دولت باید خود را کنار کشیده و تولید را رها کند.

وی با بیان اینکه در آزادترین اقتصادهای دنیا دولت باید نوعی نظارت و هدایت و حمایت داشته باشد، اذعان داشت: این امر قابل قبول است.

* اجرای اصل 44 انقلاب بزرگی در بخش اقتصاد ایران بود

حجت‏الاسلام روحانی مهم‏ترین اصل را فعال شدن بخش خصوصی برشمرد و گفت: اگر اصل 44 در کشور اجرا می‏شد انقلاب بزرگی در بخش اقتصاد رخ می‏داد.

وی با تاکید بر اینکه کار دنیای اقتصاد بدون رقابت آزاد و سالم پیش نمی‏رود، خاطرنشان کرد: با انحصار، اقتصاد کشور درست نمی‏شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انحصارها را باید برداشته و زمینه‏های رقابت آزاد را فراهم کنیم، ادامه داد: عدم رقابت آزاد یکی از عوامل گرانی‏ها در کشور محسوب می‏شود.

وی اضافه کرد: وقتی نقدینگی در کشور یک مرتبه شش یا هفت برابر می‏شود، آثار تورم نیز نمایان می‏شود.

* عامل اصلی کیفیت و قیمت کالا رقابت آزاد است

حجت‏الاسلام روحانی با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی و تاثیرگذار در کیفیت و قیمت کالاها رقابت آزاد است، اظهار داشت: رقابت آزاد سبب افزایش کیفیت و کاهش قیمت‏ها می‏شود.

وی یادآور شد: اقتصاد اسلامی نیز اقتصاد آزاد و عادلانه است و چیزی به نام اقتصاد دولتی در دین اسلام دیده نمی‏شود.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت باید به حامی بخش خصوصی تبدیل شود نه اینکه رقیب آن باشد، ادامه داد: بخش خصوصی هرگز نمی‏تواند با بخش دولتی رقابت کند.

وی با اشاره به اینکه اگر این موضوع برطرف نشود معضل بخش اقتصاد حل نمی‏شود، اضافه کرد: اقتصادی پیشرفت می‏کند که اهدافی در بازار خارجی داشته باشد، افزود: باید قدرت رقابت با دنیا را داشته باشیم.

حجت‏الاسلام روحانی با بیان اینکه اگر می‏خواهیم اقتصاد ما توسعه‏گرا شود باید روابط ما با دنیا متعادل باشد، تصریح کرد: با اخم و جنگ و دعوا با دنیا وضع اقتصاد درست نمی‏شود.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اقتصاد به روابط و سیاست خارجی ما وصل می‏شود، اذعان داشت: هدف این نیست که هر چه ابرقدرت‏ها بگویند ما تسلیم شویم اما با دعوا و اخم نیز چیزی درست نمی‏شود.

انتهای پیام/73006/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول