اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر مطرح کرد

شتاب اعتبارات طرح‌های عمرانی بوشهر با وجود محدودیت‌ها

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: با وجود محدودیت، اعتبارات طرح‌های عمران در استان بوشهر شتاب بیشتری یافته است.

شتاب اعتبارات طرح‌های عمرانی بوشهر با وجود محدودیت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شاپور رستمی امشب در نشست هماهنگی ستاد نظارت بر طرح‌های عمرانی شهرستانها، هماهنگی و همدلی مسئولان دستگاه‌های اجرایی را موجب روند اجرایی مطلوب طرح‌ها دانست و اظهار داشت: سال گذشته با وجود اینکه تخصیص اعتبارات محدود بود، اما شاهد افتتاح طرح‌های بزرگ بودیم که مورد استفاده همه مردم قرار گرفت.

وی، تکمیل طرح‌های بیمارستانی، راه‌های روستایی و مسکن مهر را از جمله موفقیت‌های استان بوشهر در تکمیل طرح‌ها دانست و افزود: اینک در همه شهرستانها طرح‌های مهم عمرانی رفاهی که موجب بهره مندی همه مردم می‌شود در حال تکمیل و افتتاح است که امید می‌رود در آینده نزدیک شاهد افتتاح این طرح‌ها باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه باید در توزیع و جذب اعتبارات دقت بیشتری شود، تأکید کرد: با توجه به اینکه 70 درصد جمعیت استان در شهرها سکونت دارند، بنابراین باید اعتبارات شهرداری‌ها که از محل تملک دارایی‌های استان تأمین می‌شود، به‌گونه‌ای هدایت شود تا مردم از اثرات آن طرح‌ها بهره‌مند شوند.

رستمی عنوان کرد: اعتباراتی که از محل تملک دارایی استان به شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد، باید اجرای طرح‌ها در اختیار فرمانداران باشد؛ نه اینکه شوراهای اسلامی در خصوص جذب آن تصمیم‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه برخی از پیمانکاران مجری طرح‌های عمرانی از کارفرمایان مطالبات دارند، افزود: یکی از علل این موضوع عدم دقت در تأمین بودجه طرح‌ها است که شهرداران باید دقت کافی در تأمین بودجه اجرای این طرح‌ها داشته باشند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بر حسابرسی سال 91 شهرداری‌ها تأکید کرد و ابراز داشت: حسابرسی شهرداری‌ها در سال گذشته نه تنها به نفع شهرداران است؛ بلکه وظیفه قانونی شوراهای اسلامی شهرهاست.

رستمی با تأکید بر نظارت بیشتر بر طرح‌های عمرانی تصریح کرد: معاونان امور عمرانی فرمانداران در این بخش وظیفه نظارت مستمر بر طرح‌ها دارند و عملکرد سال گذشته نشان می‌دهد، شهرستان کنگان با 1647بار نظارت بر طرح‌ها بهترین عملکرد را داشته است.

انتهای پیام/66006/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول