اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توانیر خبر داد

تولید 92 درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت برق در کشور

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: در حال حاضر بیش از 92 درصد تجهیزات مورد نیاز در حوزه برق و انرژی همانند انواع ژنراتورهای نیروگاهی، انواع کابل، ترانس‌های کم تلفات و پر ظرفیت در داخل کشور تولید می‌شود.

تولید 92 درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت برق در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، همایون حائری ظهر امروز در افتتاحیه کنفرانس مهندسی برق ایران در دانشکده مهندسی برق دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 92 درصد تجهیزات مورد نیاز در حوزه برق و انرژی همانند انواع ژنراتورهای نیروگاهی، انواع کابل، ترانس‌های کم تلفات و پر ظرفیت در داخل کشور تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 10 میلیارد کیلو وات ساعت انرژی صادر کرده‌ایم.

حائری با بیان اینکه بخش زیادی از پیشرفت‌ها را مدیون جامعه دانشگاهیان هستیم، تصریح کرد: در بخش صنعت بدون کمک جامعه دانشگاهیان هیچ گام موثری نمی‌توان برداشت و همراهی و یاری اساتید دانشگاهی سبب پیشرفت در حوزه برق و انرژی شده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه ویژگی بارز این کنفرانس محوریت علمی آن است افزود: امروز کشورهای پیشرفته با هدف ایجاد بازار مصرف، سعی در ایجاد وابستگی هستند.

وی عنوان کرد: برای داشتن نقش موثر در عرصه علم و فناوری جهان باید به دو حوزه تکنولوژی و ایجاد بازار توجه وی‍ژه‌ای داشته باشیم.

حائری تصریح کرد: ضرورت دارد که موضوع علم و فناوری و ارتباط این دو با یکدیگر را مورد توجه قرار داده و بر مبنای واقعیت‌های صنعت برق راه‌های پیشرفت علم و فناوری را پیدا کنیم.

وی با اشاره به راه‌حل‌های افزایش سطوح مهندسی برق کشور عنوان کرد: شناساندن زبان علمی تکنولوژی به دانشجویان و پژوهشگران، تشکیل و تمرکز در کارهای علمی و فنی، مهندسی و ضرورت وحدت اهل علم در فعالیت‌های علمی می‌تواند راه گشای افزایش سطوح مهندسی برق باشد.

انتهای پیام/70006/صا30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول