اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت توزیع برق مازندران:

مازندران در کنفرانس دو سالانه برق جهان رتبه کسب کرد

معاون برنامه‌ریزی شرکت توزیع برق مازندران به حضور مازندران در کنفرانس دو سالانه برق جهان اشاره کرد و بیان داشت: ایران در مقاله "آی اس آی" پرتغال بالاترین تعداد مقالات را ارائه داد که یک مقاله پذیرفته شده از مازندران بود.

مازندران در کنفرانس دو سالانه برق جهان رتبه کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق مازندران، بهروز درویش‌‌متولی با بیان اینکه در بخش معاونت شرکت توزیع برق استفاده از افراد نخبه و تحصیل‌کرده رویکرد ما برای رسیدن به قابلیت‌ها است، اظهار داشت: استفاده از مهندسان جوان و نخبه در برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق سبب شد تا از شرکت‌های تراز اول توانیر باشیم.

وی ادامه داد: برای نخستین‌بار شرکت توزیع برق مازندران از سوی توانیر مسئولیت دستورالعمل به کارگیری کالاهای خاص را برعهده دارد.

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق مازندران به بحث مهندسی ارزش اشاره کرد و گفت: پروژه‌های زیر نظر ما باید مهندسی و اقتصادی باشد، رویکرد اقتصادی به این معنا نیست که از کیفیت محصولات کم شود شرکت توزیع برق مازندران با نگاه مهندسی پروژه‌ها را به سرانجام می‌رساند.

متولی رویکرد نوآوری را در شرکت توزیع برق مازندران فرهنگی ماندگار دانست و ادامه داد: با استفاده از توانمندی‌های نخبگان صنعت برق در مازندران 12 نوآوری از 170 آثاری که به شرکت توانیر ارسال شد متعلق به مازندرانی‌ها بود که در بین 9 برگزیده ملی سه پروژه به مازندرانی‌ها تعلق داشت که در این بخش در ساخت پایه‌های بتنی مقام دوم و سوم را کسب کردیم.

وی با اعلام اینکه در پروژه‌های صنعت برق شرکت توزیع برق مازندران بحث مهندسی نرم‌افزار را در اولویت انجام پروژه‌ها قرار داده است، بیان کرد: تمام پروژه‌های قدرت بالا بر اساس مهندسی نرم‌افزار طراحی و بر مبنای شاخص‌های نرم‌افزاری به بهره‌برداری می‌رسد.

درویش‌متولی ساماندهی پیمانکاران این صنعت تخصصی در استان را یکی از عملکردهای مثبت این شرکت در سال‌های اخیر دانست و اظهار داشت: مهندس برق در مازندران زیاد است و  سالانه 400 تا 500  فارغ‌التحصیل به جمع مهندسان برق اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بکارگیری این تعداد مهندسان در دستگاه‌ها امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان رشته برق در شرکت‌های پیمانکاری به کارگیری می‌شوند و هر شهر دارای انجمنی است که نماینده این انجمن‌ها عضو شورای فنی استان است. متولی توانمندی پیمانکاران مازندرانی را در اجرای پروژه‌های شرکت توزیع برق مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بسیاری از پیمانکاران بومی ما در خارج از استان فعالیت می‌کنند.

وی به کیفیت کار پیمانکاران مازندران در حوزه تابلو و تیرسازی اشاره کرد و افزود: قابلیت سازه‌های داخل استان در حد استاندارد بوده و بیشتر تابلوسازان ما به صورت ملی فعالیت می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق مازندران نظارت بر کار پیمانکاران را از سوی شرکت توزیع جدی دانست و ادامه داد: با آماده‌سازی نرم‌افزاری تمامی پروژه‌ها کنترل می‌شوند.

درویش متولی به کاربردی شدن مقالات دانشجویی درصنعت برق اشاره کرد و افزود: سال گذشته در کنفرانس توزیع برق بندر عباس مازندران با 40 مقاله شرکت کرد که شش اثر به صورت سخنرانی و 10 اثر به صورت چاپی حضور یافت.

این مسئول به حضور مازندران در کنفرانس دو سالانه جهان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ایران در مقاله "آی اس آی" سیرد پرتغال بالاترین تعداد مقالات را ارائه داد که یک مقاله پذیرفته شده از مازندران بود.

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق مازندران آمادگی این شرکت را برای همکاری با دانشگاه‌ها اعلام کرد و افزود برخی از دانشگاه‌ها با ما همکاری دارند اگر دانشجویی بخواهد کار کند ما آمادگی حمایت‌های علمی و معنوی او را داریم.

وی تصریح کرد: تلاش‌های فراوانی برای خروج از ارتباط بین صنعت و دانشگاه از حالت شعاری صورت پذیرفته و در سال‌های اخیر کارهای خوبی هم انجام شده و به سمت و سویی حرکت می‌کنیم که این ارتباطات قویتر و محکم‌تر شود.

انتهای پیام/2296/غ/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول