اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیر خبر داد

فعالیت تبلیغی 150 مبلغ دینی در مناسبت‌های مختلف در دیر

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیر گفت: در ایام و مناسبت‌های مهم مذهبی حدود 150 مبلغ دینی در دیر به فعالیت‌های مذهبی و تبلیغی می‌پردازند.

فعالیت تبلیغی 150 مبلغ دینی در مناسبت‌های مختلف در دیر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی صبح امروز در نشست هماهنگی برنامه‌ها و مناسبت‌های مذهبی در دیر با تاکید بر نقش مهم فرهنگ اسلامی در برنامه‌های مختلف معنوی در دیر اظهار داشت: ترویج فرهنگ اسلامی و معنوی در جامعه یکی از وظایف مهم سازمان تبلیغات است و ما در این راستا برنامه‌های خود را تدوین می‌کنیم.

سعیدی گفت: در ایام مختلف و به مناسبت‌ ولادت و شهادت بزرگان دینی بر تعداد مبلغان دینی در دیر افزوده می‌شود و تا 150 نفر هم می‌رسد.

وی پاسخ به شبهات دینی و ذکر معارف فرهنگ ناب اسلامی، اقامه نماز، تفسیر قرآن، مسائل اعتقادی، اجتماعی و سیاسی از مهم‌ترین وظایف روحانیان اعزامی به مناطق مختلف این شهرستان عنوان کرد و گفت: بازدید از روحانیان اعزامی، بررسی مشکلات آن‌ها و بیان برخی مسائل مرتبط از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که پس از اعزام مبلغ به مناطق انجام می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان با اشاره به فعالیت 186 هیئت مذهبی در دیر بیان کرد: تاکنون مشخصات 186 هیئت مذهبی فعال در شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان دیر به ثبت رسیده است.

وی افزود: از این تعداد 86 هیئت در بخش بردخون و 100 هیئت هم در شهرهای دیر، بردستان، دوراهک و آبدان فعالیت دارند.

سعیدی مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده هیئت‌های مذهبی را برگزاری مراسم‌ گرامیداشت مناسبت‌های ملی مذهبی در طول سال، برگزاری گفتمان‌های دینی با حضور جوانان هیئت و برپایی محفل انس با قرآن کریم با حضور اعضای هیئات برشمرد.

وی در ادامه به نقش هیئت‌های مذهبی در راستای ترویج آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی در اشاعه فرهنگ اصیل اسلامی و معارف قرآنی دارای نقش بسیار مهمی بوده و جوانان هیئتی می‌توانند نقش کلیدی در برآورده کردن فرمایش رهبر انقلاب در سال جدید داشته باشند.

وی بیان کرد: استقبال مردم ولایتمدار دیر از برنامه‌های فرهنگی ما را بر آن داشته تا در برنامه‌ها و ایام مختلف از حضور مبلغان برجسته بهره ببریم.

سرپرست تبلیغات اسلامی دیر با اشاره به فعالیت 32 مبلغ مذهبی در دیر اضافه کرد:  این مبلغان در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی در راستای برگزاری مراسمات با اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیر همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول