اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل عدم صدور سند مالکیت

توسعه پایانه گل و گیاه محلات با مشکل روبه‌رو است

مدیرعامل اتحادیه گل و گیاهان محلات گفت: عدم صدور سند مالکیت پایانه گل و گیاه محلات توسعه این پایانه را با مشکل مواجه کرده است.

توسعه پایانه گل و گیاه محلات با مشکل روبه‌رو است

ابراهیم علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: پایانه گل و گیاهان محلات چندین سال قبل با هدف سامان ‌بخشی به صادرات گل و گیاه راه‌اندازی شد اما با گذشت چندین سال هنوز سند مالکیت این پایانه صادر نشده است.

وی تصریح کرد: پیش از أخذ پروانه بهره‌برداری، مشکل کمیسیون واگذاری زمین نداشتن پروانه بهره‌برداری بود اما هم‌اکنون با گذشت بیش از چهار ماه از صدور این پروانه هنوز مسئولان استانی اقدامی برای صدور سند انجام نداده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه گل و گیاهان محلات ادامه داد: یکی از شرایطی که موجب جذب سرمایه‌‌‌گذار می‌شود داشتن سند مالکیت است چراکه تا زمانی که سرمایه‌گذار خیالش از بابت مالکیت راحت نباشد هیچ نوع سرمایه‌گذاری نخواهد کرد و عدم صدور سند مانع از توسعه و سرمایه‌گذاری این پایانه خواهد شد.

علی‌پور همچنین از صادرات 10,5 میلیون دلاری گل طی سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول سال گذشته گل‌های صادراتی این پایانه شامل نسترن، ساناز، رز، درخت و درختچه زینتی، اقاقیا،‌ سرو، کاج و در سه ماهه سوم و چهارم شامل بید قرمز، انواع رز ریشه‌ای، ساناز، درختچه زینتی، گل‌های آپارتمانی نظیر پتوس، پرتن، انواع دارسینا، برگ انجیری و ... بوده است.

وی افزود: میزان تولید گل شاخه بریده به دلیل مقرون به صرفه نبودن کاهش یافته و صادرات نیز نداشته است.

مدیرعامل اتحادیه گل و گیاهان محلات در بخش دیگری از سخنان خود نبود خاک مناسب برای تولید گل را از مهم‌ترین مشکلات گلکاران دانست و گفت: متأسفانه واردات خاک به دلیل تحریم‌ها با مشکلات بسیاری مواجه است و خاک داخلی نیز به دلیل اینکه می‌گویند‌ آلوده است برای پرورش گل مناسب نیست و این موضوع گلکاران را با مشکل مواجه کرده است.

علی‌پور ادامه داد: این پایانه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پایانه‌های گل و گیاه کشور به شمار می‌رود و سردخانه این پایانه کاربرد فراوانی برای ذخیره‌سازی دارد.

انتهای پیام/87001/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول