اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی صورت گرفت

افزایش 9 درصدی ولادت و کاهش 20 درصدی وفات

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی تعداد ولادت‌های فروردین ماه سال جاری را یک‌هزار و 729 واقعه عنوان کرد که نشانگر رشد 9 درصدی آن نسبت به سال گذشته است.

افزایش 9 درصدی ولادت و کاهش 20 درصدی وفات

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت احوال خراسان شمالی، علی زاهدی‌نیا اظهار کرد: در فروردین ماه سال 1391 تعداد یک هزار و 582 ولادت در استان به ثبت رسیده بود .

وی با بیان اینکه 98 درصد از ولادت‌های فروردین ماه در مهلت قانونی 15 روزه به ثبت رسیده است، گفت: در فروردین ماه سال جاری تعداد 444 وفات به ثبت رسیده که در مقایسه با سال 1391 از کاهش 20 درصدی برخوردار است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی تعداد وفات فروردین ماه سال گذشته را 554 واقعه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه 94 درصد از وفات‌های فروردین ماه در مهلت قانونی 10 روزه به ثبت رسیده است، گفت: صد درصد ولادت‌ها و وفات‌های ادارات گرمه و جاجرم در مهلت‌های قانونی به ثبت رسیده‌اند.

زاهدی‌نیا همچنین با اشاره به استقبال خانواده از نام بهار برای نوزادان دختر استان در فروردین امسال افزود: بررسی گزارش فراوانی نام در فروردین ماه سال جاری نشانگر استقبال خانواده‌های خراسان شمالی از نام بهار برای نوزادان دختر خود است.

وی با بیان اینکه نام بهار در رده چهارم اسامی انتخابی استان برای دختران قرار دارد، تصریح کرد: نام‌های امیرعلی  و فاطمه همچنان به عنوان اسامی دارای رتبه نخست استان مورد استقبال و انتخاب مردم ولایتمدار خراسان شمالی هستند.

زاهدی‌نیا اسامی محمد، علی و زهرا و نازنین‌زهرا را در رده‌های دوم تا سوم دانست و گفت: تعداد ولادت‌های فروردین ماه سال جاری یک‌هزار و 729 واقعه است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 854 نفر دختر و 875 پسر هستند، اظهار کرد: به ازای هر 102 پسر در استان 100 دختر متولد شده است.

انتهای پیام/63001/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول