اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دارالقرآن کریم:

2000 حافظ قرآن کشور مدرک حفاظ دریافت کرده‌اند

رئیس سازمان دارالقرآن کریم با اشاره به برگزاری هشت مرحله آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در کشور گفت: تاکنون دو هزار نفر در کشور موفق به دریافت این مدرک شدند.

2000 حافظ قرآن کشور مدرک حفاظ دریافت کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی قره‌شیخلو صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه‌های جمعی استان که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار داشت: این مدرک معادل مدارک دیپلم تا دکترا است و تاکنون در این هشت دوره آزمون برگزار شده 27 هزار نفر شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سازمان دارالقرآن کریم کشور پیشکسوت‌ترین دستگاه قرآنی کشور است، عنوان کرد:  این سازمان از سال 61 فعالیت خود را آغاز کرده و اقدامات گسترده‌ای را در راستای فعالیت‌های قرآنی انجام داده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 2 هزار و 300 موسسه قرآنی و 2 هزار و 500 خانه قرآن روستایی در کشور فعالیت دارند که از این تعداد 24 موسسه و 70 خانه قرآن روستایی در کردستان فعال است.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم همچنین به راه‌اندازی انجمن خیرین قرآنی پرداخت و گفت: حضور مردم در برنامه‌های قرآنی منجر به ارتقاء سطح کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی می‌شود.

قره‌شیخلو بیان داشت: تاکنون در کشور 3 میلیون و 500 هزار جلد کتاب قرآن کریم به چاپ رسیده که از فیلتر سازمان دارالقرآن کریم عبور کرده است.

وی به برگزاری مسابقات تفسیر قرآن کریم، طرح قرآن با رمضان، برگزاری محافل و جشنواره‌های قرآنی، برگزاری آموزش مهارت‌های زندگی قرآنی، برگزاری 40 جلسه آموزشی در رابطه با حفظ قرآن کریم اشاره کرد و افزود: این اقدامات از جمله فعالیت‌های دیگر سازمان دارالقرآن کریم کشور بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال نیز طرح مسابقه قرآنی مائده را در سال جدید برگزار خواهم کرد که این مسابقه در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم  همچنین به تربیت یک‌میلیون حافظ قرآن کریم در کل کشور اشاره کرد و ابراز داشت: این اقدام یکی از برنامه‌های سال جدید است که سهم دارالقرآن کریم کشور از این تعداد تربیت 210 حافظ قرآنی است.

قره‌شیخلو همچنین به تهیه و تدوین پنج بسته نرم‌افزار آموزشی اشاره کرد و متذکر شد: این اقدام نیز به منظور جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته است.

وی در پایان ترویج فعالیت‌های قرآنی را نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر و بهتر رسانه‌های جمعی در کشور به ویژه در استان کردستان دانست و خواستار توجه به این مهم شد.

انتهای پیام/79007/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول