اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته میراث فرهنگی

برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در بویراحمد تشریح شد

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری بویراحمد به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه برنامه‌های این هفته را تشریح کرد.

برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در بویراحمد تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، امروز به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه نشستی با حضور معاون سیاسی فرماندار، رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، رئیس موزه استان و جمعی از مسئولان شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری بویراحمد برگزار شد.

محمدکاظم رحمانی در این نشست گفت: سابقه تاریخی کشور در طول تاریخ مشخص است و در حوزه میراث فرهنگی حفاظت و حراست از اموال و میراث تاریخی و معرفی آن‌ها به آیندگان از وظایف میراث فرهنگی است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد گفت: 28 اردیبهشت‌ماه تا پنجم خرداد‌ماه به عنوان هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه نامگذاری شده که برنامه‌های متناسب با این ایام در مرکز کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

بازدید رایگان 15 روزه از موزه‌‌های کهگیلویه و بویراحمد

رحمانی در ادامه به تشریح برنامه‌های مهم در این هفته و روز موزه پرداخت و گفت: بازدید رایگان از موزه تا پنجم خرداد، بازدید از آثار تاریخی شهرستان، برگزاری مراسم خاص هر یاسوجی یک موزه‌دار، تجلیل از فعالان میراث فرهنگی شهرستان و برگزاری نمایشگاه در تهران از اهم برنامه‌های این هفته است.

وی با بیان اینکه حفاظت از اموال و میراث فرهنگی عزم راسخ عمومی را می‌طلبد، گفت: با توجه به حساسیت موضوع مسئولان و متولیان امر باید همکاری لازم در این خصوص را داشته باشند تا بتوان از اموال و میراث گذشتگان به خوبی نگهداری کرد.

این مسئول با تأکید به مسئولان و اداراتی که طرح‌های عمرانی در دستور کار دارند، تصریح کرد: دستگاه‌هایی که برنامه و طرح عمرانی خاصی دارند باید استعلام لازم از میراث فرهنگی به منظور حفاظت و حراست از اموال و میراث فرهنگی شهرستان را أتخاذ کنند.

وجود 200 اثر تاریخی در بویراحمد / 80 اثر تاریخی بویراحمد در آثار ملی ثبت شد

این مسئول تعداد آثار تاریخی شناخته شده در شهرستان بویراحمد را شامل 200 اثر عنوان کرد و گفت: تاکنون 80 اثر از شهرستان بویراحمد در آثار ملی ثبت شده که مهمترین این آثار در مکان‌هایی از جمله تپه‌های دم‌چنار، تل خسرو، گورستان نزدیک بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج، وجود چند اوستودان در روستای چین بویراحمد، تپه کر لاغری و پل دشتروم یافت شده است.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بویراحمد با تأکید به دستگاه‌ها، مسئولان و عموم مردم عنوان کرد: حفاری‌های مجاز توسط میراث فرهنگی صورت می‌گیرد از این رو در صورت مشاهده هرگونه حفاری مشکوک و غیر مجاز سریعاً به مرکز پلیس اطلاع داده شود.

انتهای پیام/82011/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول