اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار انزلی:

اداره کل میراث فرهنگی اجازه بازسازی بنای تاریخی انزلی را نمی‌دهد

شهردار بندر انزلی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تعامل مناسبی با این نهاد ندارد، گفت: این اداره کل اجازه بازسازی بناهای تاریخی انزلی را نمی‌دهد.

اداره کل میراث فرهنگی اجازه بازسازی بنای تاریخی انزلی را نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سید تقی موسویان امروز در جلسه شهرداری این شهر با بیان اینکه مرکز شهر انزلی بدترین وضعیت از نظر زیباسازی شهری را دارد، اظهار کرد: شهروندان این امر را متوجه شهرداری می‌دانند.

وی افزود: بناهای تاریخی متعددی در مرکز شهر انزلی وجود دارد و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به شهرداری اجازه مرمت و بازسازی این آثار را نمی‌دهد.

شهردار انزلی ادامه داد: اگر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متولی حفظ و نگهداری آثار و ابنیه تاریخی ثبت شده است چرا در مورد بازسازی این بناهای در حال تخریب اقدام موثری انجام نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری بندرانزلی بارها تمایل خود را برای مرمت و بازسازی ابنیه مذکور اعلام کرده است، گفت: تاکنون مساعدت لازم از طرف میراث فرهنگی صورت نگرفته است.

موسویان در مورد مرمت و بازسازی بنای تاریخی حافظیه «محل ترنم موزیک» توسط شهرداری انزلی، اذعان کرد: به دلیل فرسودگی سقف این بنا و درخواست‌های متعدد مردمی از شهرداری اقدام به مرمت بنای مذکور کردیم که با مخالفت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مواجه شده و عملیات بازسازی آن متوقف شد.

وی متذکر شد: با توجه به حجم گسترده فعالیت‌های شهرداری در سطح شهر و محدودیت بودجه، به دلیل اهمیت حفظ آثار تاریخی ثبت شده و زیباسازی فضای شهری درصدد انجام اقدام‌های مهم در این زمینه هستیم.

این مسئول اضافه کرد: تحقق این امر نیازمند همکاری‌های بیشتر سازمان میراث فرهنگی با شهرداری است.

وی خواستار استقرار حداقل یکی از معاونت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان در انزلی شد.

موسویان خاطرنشان کرد: با توجه به گردشگرپذیر بودن شهر انزلی و وجود یک‌سوم هتل‌ آپارتمان‌ها و سوئیت‌ها در این شهر و آثار تاریخی موجود، سرمایه‌گذاری و حضور مستقیم میراث فرهنگی در این شهرستان ضروری است.

انتهای پیام/2300/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول