اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون ایران در اتاق بازرگانی مسکو:

حجم تبادلات تجاری ایران با روسیه افزایش یابد

رئیس کمیسیون ایران در اتاق بازرگانی مسکو خواستار افزایش حجم تبادلات تجاری ایران با روسیه شد.

حجم تبادلات تجاری ایران با روسیه افزایش یابد

 رجب صفر اف در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت هدف اصلی سفر خود به گیلان را معرفی توانمندی و امکانات سرمایه‌گذاری و اقتصادی این استان به شرکت‌های روسیه و کشورهای cis عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌ها و توانمندهای گیلان برای ما تنها در قالب شنیده‌ها بود، اظهار کرد: تا اندازه‌ای از طریق اینترنت خبرهایی مبنی بر ظرفیت‌های اقتصادی این استان به اطلاع ما می‌رسد اما تاکنون تصویر مشخصی از گیلان به ما ارائه نشده بود.

*توانمندی اقتصادی گیلان را شناسایی و معرفی می‌کنیم

این مسئول روسی، عدم شناخت از توانمندی اقتصادی ایران در گیلان را سد راه توسعه روابط تجاری با کشورهای حاشیه خزر دانست و افزود: گیلان از جمله استان‌های مهم ایران است که نه تنها با روسیه بلکه با کشورهای حاشیه خزر می‌تواند تبادلات تجاری بسیار خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر از توانمندی گیلان آگاهی نداشته باشیم نمی‌دانیم چه مواردی را برای این استان پیشنهاد کنیم و یا چه چیزهایی را می‌توانیم از گیلان با خود ببریم.

صفر اف، با بیان اینکه طبق دعوت استاندار گیلان به این استان سفر کردیم، تصریح کرد: در چند روز اقامت هیئت روسی در گیلان آنچه که دیدیم بسیار حیرت‌انگیز است.

وی با اشاره به اینکه در سفر چهار روزه هیئت روسی به گیلان چهره‌ای بسیار ارزشمند از این استان دیدیم، اذعان کرد: گیلان یکی از استان‌های بسیار زیبای ایران و با قابلیت بالای اقتصادی است.

*اختصاص 100 صفحه مجله تجارت با ایران در روسیه به گیلان

مدیر مسئول مجله تجارت با ایران در روسیه، عنوان کرد: حدود 80 تا 100 صفحه از این مجله را به معرفی امکانات تجاری‌ اقتصادی گیلان اختصاص می‌دهیم.

وی با تصریح بر اینکه در مجله مذکور چهره واقعی گیلان از نظر توانمندی اقتصادی را معرفی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: این معرفی برای جمعیت روسیه و کشورهای cis بسیار جالب توجه است.

صفر اف، با بیان اینکه می‌خواهیم پل ارتباطی بین گیلان و کشورهای cis باشیم، یادآور شد: در معرفی توانمندی گیلان می‌خواهیم نیازهای این استان و کشورهای حاشیه خزر را برطرف کنیم.

وی امنیت بازگشت سرمایه‌ و سود حاصل از سرمایه‌گذاری در گیلان را یکی از اهداف مهم در معرفی گیلان ذکر کرد.

*خودکفایی ایران و گیلان در شرایط تحریم حیرت‌انگیز است

این مسئول روسی، درباره ارزیابی خود از توانمندی گیلان، اذعان کرد: در این استان پروژه‌های بسیار خوب با تکنولوژی و مهندسی و چشم‌اندازهای بالا در حال انجام است که نشانه خودکفایی بوده و در بازارهای جهانی تاثیر مهمی دارد.

وی به تحریم ایران اشاره کرد و افزود: در شرایط تحریم بین‌المللی و محدودیت‌هایی که جامعه جهانی علیه ایران پیاده کرده پیشرفت این کشور در تمام زمینه‌ها بسیار قابل توجه و تحسین‌برانگیز است.

صفر اف با اشاره به اینکه گیلان را با ظرفیت‌های بسیار توانمند دیدیم، خاطرنشان کرد: گیلان از نظر جغرافیایی دارای جاذبه‌های بسیار حیرت‌انگیز است و دورنمای خوبی را برای این استان می‌بینیم.

وی اجرایی شدن پروژه راه‌آهن و افزایش بنادر و آزادراه و بزرگراه‌ها را از ویژگی‌های منحصر به‌فرد گیلان نام برد و متذکر شد: خط ترانزیت گیلان نقش مهمی در توسعه و رشد تجاری این استان با کشورهای حاشیه خزر دارد.

این مسئول روسی خاطرنشان کرد: ما این دورنمای بسیار خوب رشد تجاری را لمس می‌کنیم و به آن خوشبین هستیم.

*حجم تبادلات تجاری ایران با روسیه افزایش یابد

وی توسعه حجم تبادلات تجاری ایران با روسیه را یکی از خواسته‌های مهم خواند و تصریح کرد: روسیه در سال 800 میلیارد دلار صادرات و حدود 750 میلیارد دلار واردات دارد.

صفر اف افزود: از مقدار صادرات مذکور، حجم تجارت روسیه با ترکیه سالانه 6 میلیارد دلار و با آمریکا 100 میلیارد دلار است و با ایران 3.5 میلیارد دلار بود که سال گذشته به 2 میلیارد و 200 میلیون دلار رسید و امسال نیز 20 درصد کاهش یافته است.

وی خواستار افزایش رشد تجاری ایران با روسیه شد و اذعان کرد: مردم روسیه علاقه بسیار زیادی به کالای ایرانی دارند که امیدواریم با توسعه روابط تجاری با ایران نیازهای ما نیز برطرف شود.  

انتهای پیام/2300/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول