اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون ایران اتاق بازرگانی مسکو:

پیشرفت ایران در حوزه‌های صنعتی تحسین‌برانگیز است

رئیس کمیسیون ایران اتاق بازرگانی مسکو گفت: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های صنعتی، نفت، گاز و تولید فولاد و برق تحسین برانگیز است.

پیشرفت ایران در حوزه‌های صنعتی تحسین‌برانگیز است

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، «رجب صفر اف» امروز در نشست مشترک با دهقان نصیری معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری و مدیران منطقه آزاد انزلی روابط دو کشور ایران و روسیه را دارای سابقه طولانی در امر تجارت خواند و اظهار کرد: به منظور بررسی ظرفیت‌های جدید برای گسترش روابط تجاری بین این دو کشور منطقه آزاد آمده‌ایم.

وی منطقه آزاد انزلی را دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متعددی در حوزه‌های مختلف تولیدی، تجاری و گردشگری دانست.

این مسئول روسی اذعان کرد: بر این باورم که منطقه آزاد انزلی با دارا بودن ظرفیت‌ها، قوانین و معافیت‌های مالیاتی و گمرکی می‌تواند نقش مهمی در گسترش روابط سرمایه‌گذاران دو کشور داشته باشد. وی بر لزوم معرفی بیشتر توانمندی‌ها و ویژگی‌های این منطقه به سرمایه‌گذاران کشورهای حاشیه خزر به‌ویژه روسیه تأکید کرد.

صفر اف، افزود: با توجه به تجربه مناطق آزاد جهان و وجود مزیت‌های تجاری و جایگاه راهبردی منطقه آزاد انزلی در کریدور شمال ‌ـ جنوب، این منطقه می‌تواند حلقه اتصال اقتصاد ایران با اقتصاد بین‌المللی باشد.

وی پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های صنعتی، نفت، گاز و تولید فولاد و برق را تحسین برانگیز خواند و خواستار همکاری مدیران منطقه آزاد انزلی و گیلان برای انتشار ویژه‌نامه اختصاصی معرفی توانمندی‌های صادراتی و صنعتی این استان و منطقه به زبان روسی به منظور توزیع گسترده در بین فعالان اقتصادی کشور روسیه شد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی نیز در نشست مذکور با بیان اینکه نگاه ویژه‌ای به روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر داریم، گفت: در سال‌های اخیر به ویژه سال گذشته به منظور معرفی مزیت‌های این منطقه در نمایشگاه‌های برگزار شده در کشورهای CIS حضور فعال داشتیم.

علی دهقان‌نصیری افزود: کشورهای حاشیه خزر از مهم‌ترین شرکای تجاری ما محسوب می‌شوند.

وی فعال شدن بورس کالای ایرانی در منطقه را نقطه عطفی در توسعه مبادلات تجاری ‌ـ صنعتی ایران با کشورهای منطقه اعلام کرد.

این مسئول ادامه داد: بندر در حال احداث کاسپین منطقه آزاد انزلی بزرگ‌ترین بندر ایران در دریای خزر بوده که در کنار دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه در حوزه‌های صنعت، تجارت و گردشگری فرصت بی‌نظیری برای سرمایه‌گذاران روسیه است.

وی اظهار امیدواری کرد که با گسترش تعاملات دوسویه حضور سرمایه‌گذاران کشورهای حاشیه دریای خزر در منطقه آزاد انزلی افزایش یابد.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول