اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با فارس:

احمدی‌نژاد قسم خورده بود از کسی حمایت نکند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه احمدی‌نژاد بارها قسم خورده که از فرد خاصی حمایت نمی‌کند، گفت: شورای نگهبان مطمئنا هرگونه فتنه و انحراف را رد صلاحیت می‌کند.

احمدی‌نژاد قسم خورده بود از کسی حمایت نکند

حجت‌الاسلام‌ حسین سبحانی‌نیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد با تشریح فضای انتخابات ریاست جمهوری و ثبت‌نام افرادی چون هاشمی و مشایی اظهار کرد: حضور افراد و سلایق مختلف و آرای گوناگون از یک نظر برای خلق حماسه سیاسی و حضور حداکثری در صحنه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قابل تقدیر است.

وی افزود: حضور آراء و سلایق مختلف سبب ایجاد فضای رقابتی شده و در اصل حرکت مثبتی تلقی می‌شود و مقام معظم رهبری بارها نسبت به خلق حماسه سیاسی و حضور حداکثری تاکید داشته و دارند.

سبحانی‌نیا با بیان اینکه کاندیداتورهای انتخابات باید اخلاق سیاسی را مورد توجه خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در سرفصل اخلاقی خود صداقت را مورد توجه قرار داده و از هرگونه تهمت، افترا و دروغ پرهیز و به طور کلی از ایجاد التهاب و تنش خودداری کنند.

وی ادامه داد: در شرایطی که دشمنان نظام در کمین برای ایجاد اغتشاش و تنش‌زایی هستند باید در فضای داخلی به گونه‌ای عمل کنیم که سبب یأس آنان شویم.

* شورای نگهبان مطمئنا هرگونه فتنه و انحراف را رد صلاحیت می‌کند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فقط شورای نگهبان می‌تواند در مورد احراز صلاحیت داوطلبان ثبت‌نام شده برای ریاست جمهوری اظهار نظر کنند، گفت: در مورد صلاحیت افرادی چون هاشمی و مشایی نظری ندارم چرا که آنان ثبت نام کرده‌اند و وظیفه احراز صلاحیت به عهده شورای نگهبان است.

وی تصریح کرد: شورای نگهبان با شاخصه‌هایی که در دست دارد و مطابق با قانون اساسی به طور دقیق به احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات می‌پردازد و مطمئنا هرگونه انحراف و فتنه را رد صلاحیت می‌کنند.

سبحانی‌نیا با بیان این مطلب که همه باید در برابر قانون تمکین کنند، یادآور شد: شورای نگهبان امین مردم بوده و هم‌چنین آحاد جامعه ایران از آگاهی و بصیرت برخوردار بوده‌اند و این سبب می‌شود جایی برای فتنه و انحراف در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری وجود نداشته باشد.

احمدی‌نژاد قسم خورده بود از فرد خاصی در انتخابات حمایت نمی‌کند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اظهار تأسف از عملکرد احمدی‌نژاد و همراهی وی با مشایی در وزارت کشور، اذعان داشت: این اقدام احمدی‌نژاد در شأن و جایگاه یک رئیس‌جمهور نبود و نباید از دید شورای نگهبان مورد غفلت واقع شود.

وی تاکید کرد: حضور احمدی‌نژاد به نشانه حمایت در کنار مشایی برای ثبت نام وی در انتخابات به‌ویژه شرکت در کنفرانس مطبوعاتی با بهانه‌هایی چون مرخصی گرفتن و از این قبیل بازی‌های سیاسی توجیه نمی‌شود.

سبحانی‌نیا از ساختارشکنی احمدی‌نژاد در حمایتش از مشایی یاد کرد و افزود‌: دلیلی ندارد دولت با عنوان مجری انتخابات از جریان خاصی حمایت و کاندیدا معرفی کند.

وی خاطرنشان کرد: در جلسات متعددی که با احمدی‌نژاد داشتیم، قسم می‌خورد که هیچ کاندیدایی را نمی‌خواهد معرفی کند و به دنبال حمایت از جریان خاصی در انتخابات نیست؛ در عمر بیش از سه دهه انقلاب چنین مسئله‌ای سابقه نداشته و اگر دولت فرد خاصی را برای ریاست جمهوری مدنظر داشت به هیچ وجه به این صراحت حمایت خود را اعلام نمی‌کرد.

به گفته سبحانی‌نیا حضور احمدی‌نژاد در کنار مشایی در وزارت کشور و حمایت مستقیم از وی به منزله زیر پا گذاشتن آبرو، حرمت و اعتبار نظام است.

* تاثیر حضور هاشمی در تغییر آرایش انتخاباتی

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی حضور هاشمی در صحنه انتخابات را عامل تغییر آرایش انتخاباتی نامزدها توصیف کرد و اذعان داشت: حضور هاشمی علاوه بر ایجاد التهاب در فضای انتخابات سبب تغییر ترکیب زمین انتخاباتی می‌شود و این مسئله بیشتر متوجه جریان اصلاح طلب است.

سبحانی‌نیا یادآور شد: مسئله قابل توجه این است که برخی اصلاح‌طلبان پیش از حضور هاشمی ادعای کناره‌گیری به نفع وی می‌کردند اما تاکنون فقط زمزمه‌هایی از این کناره‌گیری و بعضا ادعاهایی منافی شنیده می‌شود.

انتهای پیام/70023/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول