اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اصفهان صورت می‌گیرد

برگزاری هشتمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی با طراحی نقوش سنتی

معاون هنری، سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: نگارگری و طراحی نقوش سنتی تنها دو رشته‌ای است که در هشتمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در استان اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری هشتمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی با طراحی نقوش سنتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی تمنایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی اظهار کرد: این دوره از جشنواره در دو رشته نگارگری و طراحی نقوش سنتی و با موضوعات نماز طلب باران، نماز عید فطر، حدیث سلسله الذهب، شهادت امام رضا(ع) و مناظره حضرت با پیروان ادیان توحیدی و دانشمندان است.

وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا 15 مرداد ماه سال جاری است، تصریح کرد: این جشنواره به مدت سه روز از 13 تا 16 شهریور برگزار می‌شود.

معاون هنری، سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان کسب معرفت جامعه هنرمندان کشور از جلوه‌های معنوی امام رضا (ع) در راستای ایجاد آثار هنری را از اهداف این جشنواره دانست و افزود: متجلی ساختن خصایل و فضیلت‌های امام رئوف و سرلوحه قرار دادن آن در امور زندگی با ایجاد آثار هنری از اهداف دیگر این جشنواره است.

وی به برگزاری هفته فرهنگ رضوی در اصفهان از 25 تا 31 تیرماه اشاره کرد و تصریح کرد: این هفته فرهنگی با همکاری سایر دستگاه‌های دولتی برگزار می‌شود.

تمنایی ادامه داد: از جمله برنامه‌های این هفته می‌توان به برگزاری برنامه‌های شب شعر رضوی، همایش خوشنویسان و نگارگران، اجرای تئاتر، کارگاه نقاشی کودکان و نوجوانان، اکران فیلم‌های کوتاه جشنواره رضوی و اجرای برنامه ویژه در امامزاده زینبیه(س) اصفهان و سایر بقاع متبرکه همراه با قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) در صدا و سیما و همه مساجد استان قبل از نماز مغرب و عشاء اشاره کرد.

وی در ادامه به وضعیت سینماهای اصفهان اشاره و تاکید کرد: اصفهان با هشت سینما پس از تهران رتبه دوم از نظر مجهز شدن به سینمای دیجیتال را دارد.

معاون هنری، سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: از چهار سال پیش اداره کل فرهنگ و ارشاد اصفهان کار بهسازی و مجهز کردن سینماها را در پیش گرفته است.

وی اضافه کرد: افزایش سینماها در استان از دیگر مواردی است که ارشاد سعی در آن داشته و احداث سینما در شهرستان‌های گلپایگان، گز و برخوار، فریدونشهر و شاهین‌شهر به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/63007/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول