اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی خبر داد

آغاز ارسال آثار به هشتمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی

مسئول دبیرخانه هشتمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی گفت: از امروز ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره آغاز شد.

آغاز ارسال آثار به هشتمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی

حبیب‌الله توفیقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: علاقمندان می‎توانند آثار خود را در سه مقطع ‎کودک، نوجوان و بزرگسال به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی افزود: کودکان و نوجوانان می‎توانند در سه بخش  شعر، داستان و متون ادبی به ابعاد مختلف زندگانی حضرت رضا(ع) بپردازند و تجربه‌های ذهنی و معنوی خود را از سفر به مشهد مقدس، زندگانی آن حضرت و احساس قلبی خود نسبت به امام معصوم (ع) به تصویر بکشند.

توفیقی ادامه داد: بزرگسالان نیز می‎توانند با بهره‌گیری از فضای شعر، داستان و متون ادبی برای کودکان و نوجوان به موضوع سیره  رضوی بپردازند.

مسئول دبیرخانه هشتمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی با اشاره به آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این جشنواره تصریح کرد: اول مرداد ماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره است و این فرصت مناسبی برای نویسندگان و شاعرانی است که سال‌ها با اهداف این جشنواره کشوری آشنایی دارند.

توفیقی خاطرنشان کرد: جشنواره بین‌المللی رضوی در یازده سال متوالی در سراسر ایران با موضوعات متنوع و از مناظر گوناگون به زندگانی و سیره رضوی می‌پردازد تا  هر چند مختصر نسبت به میزبانی ثامن الائمه ادای دین کند.

وی بر ضرورت نگاه نو مخاطبان سال‌های پیش از این برنامه به موضوع جشنواره تاکید کرد و بیان داشت: تعدادی از نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان در تجربه‌های سالیان برگزاری جشنواره ادبیات رضوی در استان سهیم هستند که امید است امسال شاهد نگاه نو و ترکیب‌بندی جدید در بیان احساسات لطیف آن‌ها باشیم.

توفیقی اضافه کرد: آنچه از این منظر در هشتمین جشنواره رضوی می‌توانیم شاهد باشیم زبان کودکانه و نگاه عاشقانه به بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) است که در شهریور ماه هفت سال در استان شنیده می‌شود.

مسئول دبیرخانه هشتمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی، اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی را مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره برشمرد و افزود: گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه ی معصومین بویژه امام رضا(ع)، گرامیداشت تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه ی سیره ،شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده ی آن از دیگر اهداف این جشنواره است.

انتهای پیام/68004/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول