اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر:

الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی تغییر یافته است

معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر، دوری از بخش‌نگری در شورای هماهنگی مواد مخدر استان‌ها را راهکاری ضروری دانست و گفت: اکنون الگوی مصرف معتادان از مواد مخدر سنتی به صنعتی تغییر یافته است.

الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی تغییر یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدصادق فتح‌اللهی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با تأکید بر عزم جزم مسئولان در مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: با توجه به فرمایش‌های مقام معظم رهبری در سفرشان به کرمانشاه و خراسان جنوبی که از جوانان و مردم خواستند به مقابله جدی با خطر اعتیاد بپردازند، مسئولان باید عزم خود را در این زمینه بیشتر جزم کنند.

وی افزود: مسئولان با فعالیت بیشتر در این بخش هماهنگی‌های لازم و ضروری را افزایش دهند تا دستاوردهای مثبت‌تری حاصل شود.

معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر، از توزیع مناسب اعتبارات کافی برای استان‌ها در بخش مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

وی ادامه داد: استان گیلان با توجه به ظرفیت خود می‌تواند با همکاری و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های عضو و با داشتن اطلاعات و آمار دقیق منابع اعتباری خود را جذب کرده و در راه مبارزه با اعتیاد هزینه کند.

فتح‌اللهی، دوری از بخش‌نگری به عنوان راهکار در شورای هماهنگی مواد مخدر استان‌ها را ضروری دانست و اذعان کرد: اکنون الگوی مصرف معتادان از مواد مخدر سنتی به صنعتی تغییر یافته است.

وی از اعضای شورای هماهنگی با مواد مخدر خواست تا بحث اعتیاد را با مشارکت تمام دستگاه‌ها از بخش‌نگری بیرون آورده و کار را به صورت جهادی دنبال کند.

این مسئول، از آمادگی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری برای همکاری بیشتر با گیلان خبر داد و گفت: گیلان همچنان نیازمند توجه بیشتر در راستای مبارزه با مواد مخدر است.

وی اذعان کرد: باید از ظرفیت دیگر بخش‌ها از جمله دانشجویان، روحانیون، خیران و مشارکت‌های مردمی در این امر استفاده کنیم و این ستاد نیز آماده همه‌گونه همکاری با شورای مبارزه با مواد مخدر استان است.

استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور هماهنگی‌های بین دستگاهی را نخستین برنامه استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و گفت: این امر با تشکیل جلسات مستمر و دایمی در دستور کار جدی ما قرار دارد.

کیهان هاشم‌نیا با تصریح بر اینکه باید از پراکندگی و تشتت بین دستگاه‌ها جلوگیری شود، افزود: همکاری و مساعی دستگاه‌های اجرایی بیشتر شده تا بتوانیم در مبارزه با مواد مخدر برنامه‌ریزی‌های درست را مصوب کرده و سپس اجرایی کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به جلوگیری از انفرادی عمل کردن و بخشی‌ دیدن دستگاه‌ها در مبارزه با مواد مخدر، یادآور شد: تمام کمیته‌های حقوقی و قضایی، درمان و حمایت‌های اجتماعی، فرهنگی و پیشگیری و کمیته مشارکت‌ها را فعال می‌کنیم و با یک ارتباط تنگاتنگ مبارزه با مواد مخدر را ادامه می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: باید نسبت به سلامت و آینده جامعه اسلامی خود دغدغه داشته باشیم.

 استاندار گیلان، افراد گرفتار اعتیاد را نیازمند توجه ویژه دانست و تصریح کرد: شورای مبارزه با مواد مخدر استان تمام این نیازمندی‌ها را رصد می‌کند.

وی از آموزش‌های همگانی، حرفه‌آموزی معتادان بازپروری شده و بازگشت آنها به جامعه را مهم خواند و متذکر شد: این امر نیازمند جدیت و پشتکار بیشتر مسئولان، خانواده‌ها و شورای مبارزه با مواد مخدر است که به بازگشت این افراد به سلامت جامعه کمک بیشتری می‌کند.

انتهای پیام/2300/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول