اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان اصفهان:

نمادهای ادبی و هنری در مذاهب دینی در اصفهان بررسی می‌شود

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان گفت: آیکونولوژی در مذاهب دینی با پرداخت به نمادهای هنری و ادبی چهارشنبه 25 اردیبهشت در مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان اصفهان برگزار می‌شود.

نمادهای ادبی و هنری در مذاهب دینی در اصفهان بررسی می‌شود

سید احمد مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: کارگاه یک روزه آیکونولوژی برای پرداخت به موضوعات نمادهای هنری و ادبی در مرکز آفرینش‌های ادبی برگزار می‌شود.

وی افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در این کارگاه تا فردا زمان دارند و زمان برگزاری این کارگاه چهارشنبه 25 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان در ادامه گفت: هزینه شرکت در این کارگاه 10 هزار تومان است و از ساعت 16 تا 20 به مدت چهار ساعت برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

وی در مورد مفهوم آیکونولوژی اضافه کرد: شناخت نمادها در ادبیات و هنر از جمله مباحثی است که از آن به عنوان آیکونولوژی یاد می‌شود، اما در ایران این نمادشناسی به شمایل شناسی شناخته شده است که این امر اشتباه است.

مرتضوی ادامه داد: نماد و شمایل دو مبحث جدا از یکدیگر است که در این کارگاه یک روزه با حضور بهار مختاریان از اساتید و رئیس دانشکده ادیان و مذاهب دانشگاه هنر اصفهان این مقوله بحث می‌شود و ابهامات پیرامون آن نیز رفع می‌شود.

انتهای پیام/63019/ط10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول