اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از عملکرد طلایی‌پوشان در لیگ دوازدهم

روند سینوسی سپاهان از قهرمانی تا سومی

تیم سپاهان که لیگ را برای قهرمانی آغاز کرده بود، دو هفته مانده به پایان لیگ قهرمانی را از دست داد و در هفته پایانی دستش از نایب قهرمانی نیز کوتاه ماند تا عنوان سومی پایانی بر سه قهرمانی متوالی این تیم باشد.

روند سینوسی سپاهان از قهرمانی تا سومی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، لیگ برتر دوازدهم در حالی به پایان رسید که فوتبال اصفهان برخلاف سه دوره گذشته سهمی از قهرمانی نداشت و تیم فوتبال استقلال در کورس قهرمانی با نماینده اصفهان توانست به قهرمانی دست پیدا کند.

تیم سپاهان لیگ دوازدهم را در حالی آغاز کرد که سه دوره قهرمانی متوالی موجب شده بود تا این تیم به عنوان یک مدعی اصلی قهرمانی مطرح شود.

نماینده اصفهان که در این فصل نیز کرانچار را بر روی نیمکت خود می‌دید، لیگ را خوب آغاز نکرد اما به مرور خود را به عنوان یک مدعی مطرح کرد.

تیم سپاهان در مقطعی از فصل مدعی شماره یک قهرمانی بود به ویژه پس از پیروزی برابر تراکتورسازی و خارج کردن این تیم از کورس قهرمانی، با این حال 2 هفته مانده به پایان مسابقات لیگ دوازدهم، باخت سپاهان به داماش شانس قهرمانی این تیم را به حداقل رسانید.

و در نهایت نیز نماینده اصفهان نه تنها از قهرمانی دور شد بلکه نایب قهرمانی را نیز از دست داد و به رتبه سومی لیگ بسنده کرد.

*سپاهان نیم فصل دوم بیشتر امتیاز گرفت

طلایی‌پوشان در پایان نیم فصل نخست از 17 بازی، 9 برد، 4 تساوی و 4 باخت به دست آورده و در نیم فصل دوم نیز 10 پیروزی، 3 تساوی و چهار باخت کسب کرد که در نیم فصل دوم 2 امتیاز بیشتر از مجموعه نیم فصل به خود اختصاص داد که در کل میانگین امتیازی 88/1 در هر بازی را شامل می‌شود.

تیم سپاهان در لیگ دوازدهم در مجموع 34 مسابقه، 60 گل به ثمر رسانده که این تعداد گل آمار بهترین خط حمله لیگ را برای این تیم به ارمغان آورده است.

33گل خورده موجب شده تا تفاضل 23 برای تیم اصفهانی لحاظ شود که به همراه تیم استقلال بهترین تفاضل در گل‌های زده و خورده است.

در میان بازیکنان سپاهان محمدرضا خلعتبری با 13 گل زده عنوان بهترین گلزن طلایی پوشان را به خود اختصاص داده است.

آمار کلی گلزنان سپاهان در لیگ دوازدهم به شرح زیر است: 13 گل (محمدرضا خلعتبری)، 11 گل (جواهر سوکای)،8 گل (امید ابراهیمی)، 8 گل (محرم نویدکیا)، 4 گل (رادومیر دالوویچ)، 3 گل (احمد جمشیدیان)، 3 گل(امین جهان عالیان، فرشید طالبی)، 2 گل (احسان حاج صفی، هادی تامینی)، 1 گل (اروین بولکو، عادل کلاه‌کج)

*کرانچار، یک قهرمانی و یک سومی

سرمربی سپاهان در نخستین فصل حضورش در این تیم موفق شد تیمش را به قهرمانی برساند اما در دومین فصل نتوانست قهرمانی دیگری را برای هواداران به ارمغان بیاورد.

کرانچار در طول فصل کمترین حاشیه ممکن را برای تیمش داشت و حتی زمانی نیز که مرزبان دستیارش از این تیم جدا شد، وی خیلی راحت با این مساله برخورد کرد.

کرانچار در دومین فصل حضورش در اصفهان قهرمانی جام حذفی را به همراه تیمش کسب کرد اما در لیگ برتر به عنوانی بهتر از سوم دست پیدا نکرد.

انتهای پیام/63006/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول