اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در کاشان خبر داد

فعالیت 600 واحد بسته‌بندی مواد پروتئینی در کشور

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از فعالیت 600 واحد بسته‌بندی مرغ، تخم مرغ، ماهی و گوشت قرمز در کشور خبر داد و گفت : در صنعت بسته‌بندی اقلام دامی، رعایت اصول بهداشتی در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفته است.

فعالیت 600 واحد بسته‌بندی مواد پروتئینی در کشور

محسن دستور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان از تدوین آئین‌نامه و ضوابط ثبت داروهای گیاهی دامی خبر داد و اظهار داشت: با تشکیل کارگروه مستقل ثبت داروهای گیاهی و دامی سازمان دامپزشکی کشور در سال گذشته، هم اکنون آئین‌نامه و ضوابط ثبت داروهای گیاهی دامی مراحل پایانی تدوین مقررات ثبت را طی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌‌رود حداکثر تا پایان شش ماهه اول سال جاری ثبت داروهای شیمیایی و گیاهی دامی به صورت مجزا انجام شود.  

رئیس سازمان دامپزشکی کشور، جایگزینی داروهای گیاهی دامی به جای داروهای شیمیایی در صنعت دامپزشکی را یکی از سیاست‌های این سازمان اعلام کرد و گفت: در این بخش نگاه ویژه‌ای به حوزه داروهایی است که با مقاومت‌های دارویی روبرو شده است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت سازمان دامپزشکی کشور از سرمایه‌گذاری این بخش در تولید داروهای دامی گفت: هم‌اکنون 95 درصد از داروهای دامی مورد نیاز کشور در داخل کشور تولید می‌شود.

به گفته وی با سرمایه‌گذاری انجام شده سال‌های اخیر در تولید داروهای گیاهی دامی و مواد اولیه، 30 درصد صرفه‌جویی ارزی در سال 90 صورت گرفته است. 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: هم‌اکنون برخی از مواد اولیه داروهای گیاهی دامی 100 درصد نیازهای داخلی را تأمین می‌کند.

دستور یادآور شد: سال گذشته حداقل 15 میلیون دلار در بخش مواد اولیه داروهای گیاهی دامی در کشور صرفه‌جویی شده است که این رقم قابل توجه می‌تواند برای این بخش محسوب شود.

وی صادرات داروهای گیاهی دامی به خارج از کشور با وجود مشکلات اقتصادی در سال گذشته را 11.5 میلیون دلار اعلام و پیش‌بینی کرد: صادرات داروهای گیاهی دامی کشور به خارج از کشور در سال جاری به 15 میلیون دلار برسد.

به گفته وی کشورهای آسیای میانه، عراق، افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله کشورهای واردکننده داروهای گیاهی دامی ایران هستند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور، توسعه تولید داروهای گیاهی دامی و سوق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به این صنعت را یکی سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور اعلام و عنوان کرد: تا کنون 25 قلم داروی گیاهی دامی به ثبت رسیده است و 255 قلم داروی دامی شامل سموم، مکمل‌های غذایی و داروهای گیاهی دامی در 150 کارخانه دارویی تولید شده است.

دستور همچنین از فعالیت 600 واحد بسته‌بندی مرغ، تخم مرغ، ماهی و گوشت قرمز در کشور خبر داد و افزود: در صنعت بسته‌بندی اقلام دامی، رعایت اصول بهداشتی در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفته است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به همراه مدیرکل سازمان دامپزشکی استان اصفهان به منظور بازدید از شبکه دامپزشکی و یک کارخانه تولید داروهای گیاهی به شهرستان کاشان سفر کرد.

انتهای پیام/2406/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول