اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شیراز:

1800 تاکسی در شیراز نیاز به نوسازی دارد

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شیراز گفت: یک‌هزار و 800 تاکسی در این شهر نیاز به تبدیل به احسن شدن و نوسازی دارند.

1800 تاکسی در شیراز نیاز به نوسازی دارد

منصور مفتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: تاکسی‌های با عمر بالای 10 سال در کلان‌شهرها فرسوده حساب می‌شوند که بر این اساس 10 درصد ناوگان تاکسیرانی شیراز فرسوده است.

وی افزود: روند نوسازی خودروها در کشور بر عهده ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت است که باید تسهیلات و شرایط لازم برای این امر را در اختیار مردم بگذارد.

این مسئول اضافه کرد: طی دو سال گذشته روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی در شیراز متوقف شده که بیشتر به دلیل نوسانات قیمت خودرو و ندادن تسهیلات کافی بوده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شیراز در مورد افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی در شیراز خاطرنشان کرد: هر سال بر اساس نرخ تورم بانک مرکزی و مرکز آمار ایران طبق مصوبه وزارت کشور افزایشی در نرخ کرایه تاکسی پیش‌بینی می‌شود.

مفتاحی تصریح کرد: در این افزایش نرخ هزینه‌های راننده، هزینه‌های استهلاک خودرو و دستمزدی که اداره کار تعیین می‌کند لحاظ می‌شود.

وی بیان داشت: تمام مجوزهای افزایش نرخ کرایه تاکسی در شیراز از طرف سازمان‌های مسئول از قبیل شورای شهر، شهرداری و فرمانداری شیراز اخذ شده و برای هر مسیر کرایه تاکسی، 250 تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شیراز گفت: این نرخ که پایین‌ترین رقم بین کلان‌شهرهای کشور بوده از 17 اردیبهشت ماه جاری اجرایی شد و برای تمام تاکسی‌های سمند، پژو، پراید و پیکان یکسان است.

مفتاحی همچنین در مورد تجهیز ناوگان تاکسیرانی شیراز به سامانه پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی خاطرنشان کرد: این سازمان مجدانه به دنبال پیاده‌سازی این سامانه بوده اما مشکلاتی روند اجرایی طرح را کند کرده است.

وی ادامه داد: بالا بودن آمار تاکسی‌های شیراز، افزایش قیمت این سامانه و نوسانات نرخ ارز در ماه‌های اخیر از جمله مشکلات پیش روی اجرای این طرح است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شیراز تصریح کرد: برای حل مشکل با بخش خصوصی و شرکت‌های مربوطه وارد مذاکره شده‌ایم و امید بسیاری به نهایی شدن سامانه پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی تا پایان سال جاری داریم.

مسئول تاکسیرانی شیراز در مورد اجرای طرح ترافیک در این شهر متذکر شد: با اجرا شدن کامل طرح محدوده ترافیک شیراز این سازمان برنامه‌ریزی مناسبی برای خدمات‌دهی به شهروندان شیرازی را ارائه می‌دهد.

مفتاحی در پایان اذعان داشت: اختصاص تاکسی‌های جمعی و خطوط ویژه و قرار گرفتن شرکت‌های حمل و نقل مسافر درون‌شهری در اطراف پارکینگ‌های محدوده طرح ترافیک از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/‌2448/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول