اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

حفظ ارزش‌ها محور برنامه‌های فرهنگی کردستان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در استان گفت: حفظ ارزش‌ها محور مدنظر مدیران فرهنگی کردستان است.

حفظ ارزش‌ها محور برنامه‌های فرهنگی کردستان است

قباد میمنت‌آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج به مناسبت سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان اظهار کرد: ایشان به دلیل مطالعه و اشرافی که بر مختصات و ویژگی‌های قوم کرد داشتند عنوان فرهنگی را برای این استان برگزیدند.

وی شاخص‌های فرهنگی استان را وجود مردمانی صمیمی، مهربان و فداکار در بدنه اجتماعی جامعه، هنرمندانی خلاق و دارای سابقه ادبی بزرگ در منطقه و همچنین بهره‌مندی استان از عرفا و علما در این زمره بیان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به وجود نگاه امنیتی به استان در گذشته تصریح کرد: اکنون نگاه به کردستان تغییر یافته است، به گونه‌ای که مسائل فرهنگی و هنری مدنظر متولیان قرار دارد.

میمنت‌آبادی تنوع مسائل فرهنگی، توجه ویژه به قوم و زبان کردی، توسعه معارف اسلامی و ویژگی‌های خاص مذهب تسنن را نمونه‌ای از تغییر نگاه در استان کردستان عنوان کرد.

وی افزایش وحدت، همگرایی و هم‌اندیشی در قومیت‌ها و لهجه‌های مختلف استان را نشانه‌ای از ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی استان ذکر کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس پیرامون برخی انتقاداتی که به لحاظ ضعف محتوا و منطبق نبودن برنامه‌های فرهنگی با ارزش‌های اسلامی به مدیریت استان وارد می‌شود، گفت: طرح این موضوع یک شائبه است.

میمنت‌آبادی ادامه داد: به گواه مسئولان کارهای فرهنگی صورت گرفته در استان از نظر کمیت و کیفیت در سطح بالایی قرار دارد.

وی افزود: هرگز توسط نیروهای مؤثر نظام و انقلاب و نه از سوی مردم چنین انتقادی به مدیران فرهنگی استان وارد نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه نمی‌پذیرم برنامه‌های فرهنگی استان بی‌محتوا یا مخالف ارزش‌های اسلامی است، گفت: اگر شائبه‌ای نیز در این زمینه وجود دارد باید تمام ظرفیت و توان استان به منظور رفع آن به کار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته بسیاری از برنامه‌های فرهنگی راکد فعالیت خود را از سرگرفته‌اند، گفت: محور تمام اقدامات فرهنگی استان حفظ ارزش‌ها و رعایت مسائل اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان توجه به حجاب و عفاف، ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، توسعه معارف دینی و معنوی و بهره‌گیری از سیره و سلوک پیامبر را جزو سرفصل‌ها و اقدامات متولیان فرهنگی استان بیان کرد.

میمنت‌آبادی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ با هماهنگی سایر دستگاه‌های مسئول زمینه رشد و تعالی بیش از پیش فرهنگ استان کردستان فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول