اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار همدان صورت گرفت

پروژه‌های عمرانی تویسرکان زیر ذره‌بین نظارت

استاندار همدان به منظور بررسی پروژه‌های عمرانی تویسرکان و نحوه اجرای طرح‌های عمرانی به شهرستان تویسرکان سفر کرد.

پروژه‌های عمرانی تویسرکان زیر ذره‌بین نظارت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، روز گذشته استاندار همدان به همراه معاون عمرانی استاندار، مدیرکل آب منطقه‌ای، مدیر کل راه و شهرسازی، امام جمعه تویسرکان، فرماندار تویسرکان و جمعی از خبرنگاران از روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی تویسرکان بازدید کردند.

ابتدای این بازدید از جاده چهار بانده جوکار به تویسرکان آغاز شد.

طول مسیر این محور 35 کیلومتر است که در سه قطعه عملیات اجرایی آن انجام می‌شود.

قطعه اول مسیر 12 کیلومتر و 200 متر است که زیرسازی آن 60 درصد و روسازی مسیر در این قطعه 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

قطعه دوم نیز هفت کیلومتر و 700 متر است که زیرسازی آن 15 درصد پیشرفت کرده و قطعه سوم به طول 12 کیلومتر و 200 متر است.

غلامرضا سقندلی مدیر کل راه و شهرسازی استان در بازدید استاندار از این محور به ارائه گزارش پرداخت و با بیان اینکه عملیات اجرایی این جاده در سال 89 آغاز شده گفت: در سال 89 اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 100 میلیون تومان و در سال 90 مبلغ یک میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته است.

وی افزود: در سال 91 اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان پیش‌بینی شده بود که اختصاص نیافت و برای اتمام پروژه به 37 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

سپس خسرو سامری معاون عمرانی استاندار از قول مساعد برای تأمین اعتبار این طرح از محل سه دوازدهم خبر داد و ابراز داشت: عملیات اجرایی پروژه ظرف یک هفته آینده آغاز شود.

ادامه این بازدید در شهر باصفای تویسرکان بود که طبیعت بکر و زیبایش با تپه‌های پوشیده از درخت و فضای سر سبز شهر روح هر انسان را نوازش می‌کند.

* سد سرابی و خط انتقال آب به تویسرکان

سد سرابی تویسرکان یکی از پروژه‌های مهر ماندگار استان است که روز گذشته آبگیری شد. 

این سد از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی است که ارتفاع آن از پی تا تاج 77 متر است.

طول تاج سد 287 متر و آب قابل تنظیم سالیانه پشت سد 11.5 میلیون متر مکعب و گنجایش کل مخزن 9.2 میلیون متر مکعب است.

تاکنون 31 میلیارد تومان برای ساخت سد هزینه شده و برای تکمیل پروژه 17 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

مدیرعامل آب‌منطقه‌ای همدان در حاشیه این بازدید گفت: طرح انتقال آبرسانی از سد مخزنی سرابی از طرح‌های ملی استانی شرکت آب‌منطقه‌ای است.

صفرعلی کمندانی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح در دهه فجر سال 91 آغاز شده است، افزود: این طرح شامل یک تصفیه‌خانه به ظرفیت آبرسانی 330 لیتر در ثانیه و یک مخزن 10 هزار متر مکعبی است.

وی اضافه کرد: طی یکی دو ماه اخیر با آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب از سد مخزنی سرابی به شهرهای تویسرکان و سرکان تاکنون 2.5 کیلومتر از خطوط مورد نظر کارگذاری شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کار عملیاتی این طرح از پیشرفت خوبی برخوردار است، ابراز داشت: همه تلاش خود را با آبگیری کامل مخزن سد سرابی به تکمیل تصفیه‌خانه و مخازن آن معطوف می‌کنیم.

مدیرعامل آب‌منطقه‌ای استان در ادامه با بیان اینکه این طرح برای تکمیل به 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: سال گذشته یک میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار برای این طرح مصوب شده است.

وی گفت: قرار است از محل اوراق مشارکت یک رقم مناسبی برای این طرح در نظر گرفته شود.

در ادامه استاندار همدان در خصوص سد سرابی اظهار داشت: سد سرابی با کمترین هزینه‌ها ساخته شده و آبگیری سد مشکل آب شهر تویسرکان، سرکان و سرابی را حل می‌کند.

علی محمد آزاد افزود: این سد مشکلات آب بخش کشاورزی و باغات را در تویسرکان حل می‌کند و کمک شایانی در توسعه کشاورزی در منطقه خواهد کرد.

وی به تامین اعتبار پروژه‌های عمرانی استان اشاره کرد و یادآور شد: برای تامین اعتبارات طرح‌های عمرانی استان در سال 91 بیش از 100 میلیارد تومان از محل فروش اوراق قرضه اختصاص یافت و برای سال جاری نیز 110 میلیارد تومان اوراق قرضه اعتبار برای فروش پیش بینی شده است.

* افتتاح سامانه دیجیتالی شهر تویسرکان

ادامه سفر استاندار همراه با بهره‌برداری از سامانه دیجیتال شهر تویسرکان بود که با پوشش 90 درصدی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در نوع خود در کشور بی نظیر است. 

مدیرکل صدا و سیمای استان همدان در این بازدید با بیان اینکه برای احداث سامانه دیجیتال صدا و سیمای تویسرکان 2 میلیارد تومان پیش بینی شده، گفت: برای راه‌اندازی این سامانه تاکنون 800 میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

حسین میسر با اشاره به اینکه دیجیتالی شدن صدا و سیمای تویسرکان سبب پوشش کامل و بهره‌مندی مردم همه شهرستان از این امکانات می‌شود، ادامه داد: تاکنون 91 درصد جمعیت استان همدان زیر پوشش فرستنده دیجیتال قرار گرفته است.

وی گفت: در سال‌های آینده 9 درصد باقیمانده سامانه دیجیتالی برای پوشش 100 درصدی راه اندازی می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای همدان افزود: برای تجهیز صدا و سیمای کل استان به سامانه دیجیتال تاکنون 11 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی در پایان سخنانش گفت: 4 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز داریم تا این طرح به صورت کامل اجرایی شود.

* پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر تویسرکان

پروژه بعدی مورد بازدید تصفیه خانه تویسرکان در پنج کیلومتری شهر قرار داشت.

تصفیه خانه شهر تویسرکان با ظرفیت 24 هزار متر مکعب در شبانه روز با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

مدیرکل آبفای استان دراین باره با بیان اینکه در حال حاضر تصفیه خانه از تعداد 17 هزار تعداد 14 هزار انشعاب فاضلاب شهر را متصل کرده اظهار داشت: این واحد در هر ثانیه 130 لیتر آب را تصفیه می‌کند.

مرتضی عزالدین افزود: خط انتقال فاضلاب شهر به تصفیه خانه به طول 5 کیلومتر به طور کامل انجام شده است.

وی اضافه کرد: در مرحله اول ظرفیت تصفیه خانه 60 هزار واحد برای انشعاب پیش بینی شده و در مرحله دوم، این واحد می‌تواند برای 120 هزار واحد خدمات ارائه کند.

وی در پایان به اعتبارات پروژه اشاره کرد و ابراز داشت: تاکنون برای این طرح 10 میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه شده و برای اتمام طرح به 13 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد.

* پروژه خیابان 16 متری توحید سرابی

استاندار همدان در ادامه سفر به تویسرکان از پروژه خیابان 16 متری توحید سرابی که از بیمارستان ولیعصر تا ترمینال است، بازدید به عمل آورد.

این خیابان به طول هزار و 210 متر و عرض 16 متر با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان در حال انجام است که برای اتمام طرح به 5 میلیارد تومان دیگر نیاز دارد.

هدف از اجرای این طرح حل مشکل ترافیکی خیابان امام حسین(ع) و روان‌تر شدن ترافیک است.

* کارخانه تولیدی فیلتر سرکان

سپس استاندار از واحد صنعتی و تولیدی فیلتر سرکان بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت این کارخانه آشنا شد.

رئیس هیئت مدیره کارخانه تولیدی فیلتر سرکان با بیان اینکه این شرکت در سال بیش از 3 میلیون عدد انواع فیلتر روغنی و هوا تولید می‌کند، گفت: این شرکت از سال 1355 کار خود را آغاز کرده و برای 240 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

هوشنگ چراغی افزود: در حال حاضر با توجه به درخواست بازار داخلی، صادرات نداریم اما در سال‌های گذشته صادرات انجام می‌شد.

وی تصریح کرد: این شرکت مشکل سرمایه در گردش و متمم مالیاتی دارد که با قول مساعد استاندار امیدواریم به زودی مشکلات آن حل شود.

استاندار همدان در حاشیه بازدید از شرکت تولیدی فیلتر سرکان در جمع خبرنگاران گفت: تولیدات این شرکت از نظر کمی و کیفی قابل رقابت با مشابه خارجی است.

علی‌محمد آزاد در ادامه با اشاره به اینکه تولیدات این شرکت در داخل کشور استفاده می‌شود، افزود: این شرکت می‌تواند محصولات خود را صادر کند و زمینه‌های صادرات فراهم است اما برای مصرف داخلی بازار وجود دارد و هنوز بازار اشباع نشده است.

وی بیان داشت: این شرکت مشکل سرمایه در گردش دارد که در خواست 2 میلیارد تومان تسهیلات بانکی داشتیم و با بررسی وضعیت به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی خواهد شد.

* شرکت تعاونی فاران شیمی

در ادامه از شرکت تعاونی فاران شیمی که 11 نوع داروی مسکن تولید می‌کند بازدید به عمل آمد.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی فاران شیمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال توان تولید 200 میلیون قرص و دارو را داریم، گفت: داروهای تولید شده در این شرکت کمتر از نصف قیمت مشابه خارجی به فروش می‌رسد.

محمد هاشمی افزود: در مرحله اول این شرکت برای 45 نفر اشتغال ایجاد کرده و با راه اندازی کامل آن 150 نفر افراد متخصص داروسازی و شیمی شاغل می‌شوند.

وی گفت: تاکنون بیش از 8 میلیارد تومان در شرکت هزینه شده و برای تکمیل پروژه به 11 میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

* جاده خرمرود به همدان

در پایان سفر، استاندار از محور تویسرکان گنجنامه به همدان بازگشت و در طول این راه با توقفی کوتاه برای بررسی نحوه اجرای طرح‌های پیشنهادی جاده خرمرود به همدان، با حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان، سه طرح پیشنهادی را بررسی کرد.

طول این جاده از خرمرود تا تپه تفریحی عباس آباد 48 کیلومتر است که سه طرح برای انجام این پروژه پیشنهاد شده و استاندار همدان دستور آغاز طرح مطالعاتی انجام پروژه توسط مشاور را داد.

گزارش از سردار فارسی

*******************

انتهای پیام/89019/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول