اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی کردستان خبر داد

اجرای 230 پروژه عمرانی طی سال 91

رئیس سازمان بسیج سازندگی کردستان از اجرای 229 پروژه عمرانی در راستای محرومیت‌زدایی طی سال 91 و با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال خبر داد.

اجرای 230 پروژه عمرانی طی سال 91

مهران محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی استان کردستان در راستای اجرای برنامه‌های ابلاغی و مأموریت‌های ذاتی خود، ارائه خدمات به نیازمندان مناطق محروم با محوریت اقشار مختلف بسیج را در سال 91 در دستور کار قرار داده است.

وی این اقدامات را در 4 گام عنوان کرد و گفت: گام نخست اجرای پروژه‌های عمرانی در راستای محرومیت‌زدایی و کمک به توسعه مناطق روستایی و محروم استان بوده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کردستان اظهار کرد: در این زمینه 229 پروژه با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان در سال گذشته اجرایی شده است.

محمدی 60 میلیارد ریال از این بودجه را از محل اعتبارات استانی و سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان عنوان کرد و افزود: بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار نیز از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه تأمین شده است.

وی تعداد پروژه‌های اجرا شده از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و اعتبارات استانی را 131 مورد ذکر کرد و گفت: احداث 41 زمین ورزشی و 64 واحد دهیاری و یک دهنه پل روستایی، آبرسانی به 2 پروژه روستایی، تعمیر و بهسازی 6 رشته قنات و 3 واحد خانه محروم و همچنین ساماندهی 9 مزار شهدا در روستاها از جمله این پروژ‌ه‌های اجرا شده است.

اجرای 97 پروژه محرومیت‌زدایی از اعتبارات سپاه

رئیس سازمان بسیج سازندگی کردستان خاطرنشان کرد: احداث 5 واحد مدرسه روستایی با مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه دیگر طرح‌ اجرا شده در این خصوص است.

محمدی هزینه 97 پروژه دیگر اجرا شده در راستای رفع محرومیت مردم استان را از محل اعتبارات قرارگاه سپاه کردستان عنوان کرد و گفت: احداث 8 زمین ورزشی با مشارکت اداره‌کل ورزش و جوانان و 5 واحد مدرسه با مشارکت سازمان نوسازی مدارس استان انجام شده است.

وی افزود: ساخت 2 واحد خانه عالم و یک واحد خانه ایتام، 11 دهنه پل روستایی و یک باب غسالخانه و 3 باب سرویس بهداشتی و تعمیر و بهسازی 66 واحد مسجد از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کردستان محور دوم اقدامات انجام شده توسط این نهاد را اعزام گروه‌های جهادی دانشجویی و سایر اقشار به منظور خدمت رسانی به مناطق محروم با محوریت اقشار بسیج و هجرت دانش‌آموزی عنوان کرد.

محمدی با اشاره به اعزام بیش از 50 گروه جهادی به مناطق محروم خاطرنشان کرد: این تیم‌ها در حوزه‌های عمرانی، بهداشت و سلامت، آموزشی و فرهنگی فعالیت داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه این اعزام‌ها با شرکت بیش از یک هزار و 870 نفر انجام شده است تصریح کرد: به این ترتیب به بیش از 25 هزار نفر از مردم مناطق روستایی خدمت ارائه شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کردستان با اشاره به اینکه 12 تیم بهداشت و سلامت با فعالیتی بالغ بر 180 نفر روز در حوزه‌های پزشکی و پیراپزشکی فعالیت داشته‌اند گفت: در این خصوص 32 پروژه محرومیت‌زدایی اجرا شده است.

محمدی تأکید کرد: احداث 3 پروژه زمین ورزشی، یک مدرسه شبانه روزی و یک دهنه پل روستایی در همین راستا انجام شده است.

وی افزود: تعمیر و بهسازی 2 واحد خانه محروم، 16 مسجد، 2 واحد خانه عالم و 7 واحد مسجد انجام شده است.

فعالیت 7 هزار دانش‌آموز در قالب اردوهای هجرت

رئیس سازمان بسیج سازندگی کردستان خاطرنشان کرد: بیش از 7 هزار نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان بسیجی در قالب اردوهای هجرت دانش‌آموزی فعالیت داشته‌اند.

محمدی سومین محور فعالیت‌های بسیج سازندگی استان را راه‌اندازی قرارگاه جهاد اقتصادی در سطح استان و در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

وی افزود: در این بخش 3 محور ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی، اقدامات اساسی در خصوص عرصه‌یابی به منظور عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی و اقدامات عملیاتی قرارگاه جهاد سازندگی به انجام رسیده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در خصوص بخش نخست از تشکیل جلسات هیئت عاشقان ولایت و مجمع بسیج در تمامی شهرستان‌ها با محوریت تبیین، ترویج و تشریح اقتصاد مقاومتی خبر داد.

محمدی افزود: تشریح محورهای اقتصاد مقاومتی در جلسه شورای اداری با موضوع اقتصاد مقاومتی و با حضور فرمانداران، بخشداران، روسای دستگاه‌ها و دهیاران در سطح تمامی شهرستان‌های استان و همچنین تشریح و تبیین اقتصاد مقاومتی توسط اقشار متخصص بسیج و در سخنرانی‌ پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان از دیگر برنامه‌هاست.

وی در خصوص بخش دوم این اقدامات تشکیل قرارگاه جهاد اقتصادی در سطح استان و شهرستان‌ها، برگزاری جلسات مشترک فرماندهان سپاه و بسیج سازندگی با روسای جهاد کشاورزی پیرامون اجرای محورهای اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی که طی آن 44 میلیارد تومان در اختیار طرح‌های تیپ جهاد کشاورزی دارای توجیه اقتصادی قرار گرفت را از اهم این موارد اعلام کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی برگزاری هم‌اندیشی اقتصاد مقاومتی در سطح استان با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و حضور اساتید دانشگاهی و فعالان حوزه‌های مختلف اقتصاد با تشکیل 7 کارگروه تخصصی را دیگر برنامه مهم در بخش دوم این محور عنوان کرد.

اجرای 87 طرح تولیدی

محمدی پیرامون بخش سوم این محور از فعالیت‌ها به اجرای 87 طرح تولیدی به ارزش 4 میلیارد و 320 میلیون ریال و کمک به 150 واحد خدماتی به ارزش 10 میلیارد و 110 میلیون ریال را از جمله اقدامات این بخش عنوان کرد.

وی افزود: شناسایی زمین‌های بدون استفاده و در اختیار بسیجیان قراردادن زمین‌های قابل استفاده به منظور کشت پائیزه با مساحتی بالغ بر 30 هکتار، کاشت بیش از 5 هزار اصله نهال مثمر در اراضی مستعد و غیرقابل استفاده در پادگان‌ها، همچنین بهسازی و مرمت 6 رشته قنات در شهرستان‌ها استان با همکاری و مشارکت سازمان جهاد کشاورزی استان از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کردستان ترویج و تبیین محورهای تولید در حوزه‌های کشاورزی و شناسایی و معرفی بیش از 5 هزار متقاضی اجرای طرح‌های کشاورزی از جمله دیگر گام‌های برداشته شده در این زمینه است.

محمدی افزود: از این تعداد تاکنون بیش از 2 هزار و 200 طرح در کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان‌ها به ارزش بیش از 330 میلیارد تصویب و در حال اجرای سیر مراحل برای واگذاری تسهیلات و راه‌اندازی طرح‌ها است.

وی در پایان گفت: اعزام بیش از 200 تیم پزشکی با محوریت بسیج جامعه پزشکی به منظور ویزیت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیش از 15 هزار نفر از مردم مناطق روستایی محور سوم برنامه‌های این سازمان در سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/79012/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول