اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان عنوان کرد

به‌کارگیری 47 نفر از خانواده شهدا در پست‌های مدیریتی کردستان

استاندار کردستان از به‌کارگیری 47 نفر از خانواده‌های معظم شهدا در پست‌های مدیریتی استان خبر داد و آن را اقدامی ارزشمند برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از خانواده آنان دانست.

به‌کارگیری 47 نفر از خانواده شهدا در پست‌های مدیریتی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی یکشنبه‌شب در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کردستان در سنندج با بیان اینکه همه داشته‌های امروز ایران اسلامی به برکت خون شهداست، اظهار کرد:‌ اگر به خاطر ایثار و از خودگذشتگی شهدا نبود هیچکدام از مسئولین در چنین جایگاهی حضور نداشتند.

وی از مسئولین نظام به عنوان خادمان مردم نام برد و گفت: هرکاری در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام دهیم، نمی‌توانیم وظیفه‌ خود را در قبال شهدا ادا کنیم.

شهبازی با بیان اینکه شهدای انقلاب جان خود را برای ارتقا و سربلندی نظام اسلامی فدا کردند، تصریح کرد: احترام به خانواده شهدا و تکریم آنان وظیفه‌ای شرعی است و با مسئولانی که بخواهند کوچکترین بی‌احترامی به خانواده شهدا بکنند، برخورد خواهیم کرد.

وی برگزاری جلسات شورا به صورت مرتب با حضور مدیران را ضروری دانست و افزود: پیگیری مصوبات و مطالبات این شورا از سوی بنیاد شهید، بسیج و حفظ آثار به عنوان متولیان اصلی این مهم الزامی است.

استاندار کردستان با بیان اینکه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان کارهای خوبی انجام شده است، گفت: اما با توجه به عمق ایثار و از خودگذشتگی شهدا نیاز به کارهای برجسته‌تری در این حوزه است.

به گفته رئیس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کردستان، به‌خاطر تلاش خوب مجموعه مدیریت استان در برخی از سرفصل‌ها جلوتر از سایر استان‌های کشور هستیم.

شهبازی با بیان اینکه گفتن این مطلب به معنی این نیست که کارهای بزرگی در سطح استان انجام شده، اضافه کرد: با وجود چنین کارهایی کمبود و مشکلاتی هم وجود دارد.

به گفته وی، به‌کارگیری 47 نفر از خانواده‌های معظم شهدا در پست‌های مدیریتی استان اقدامی ارزشمند برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از خانواده آنان است.

رئیس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کردستان تصریح کرد: ‌به‌کارگیری فرزندان و خانواده شاهد در پست‌های مدیریتی در سال‌های قبل از مدیریت بنده یا اصلا نبود و یا بسیار کم و نامحسوس بوده است.

شهبازی واگذاری مدیریت آینده استان به خانواده شهدا و توسعه این فرهنگ در جامعه را ضروری دانست و بیان کرد:‌ بیشترین آمار به‌کارگیری خانواده شهدا در پست‌ها و مسئولیت‌های مختلف مربوط به دو سال اخیر است.

وی به استخدام یک‌هزار نفری در استان اشاره کرد و افزود:‌ 300 نفر از آمار پذیرفته‌شدگان این استخدام‌ها از خانواده معظم شهدا و ایثارگر استان هستند.

به گفته رئیس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کردستان، استخدام فرزندان شاهد در ادارات مختلف استان بستری برای ترویج روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در جامعه است.

شهبازی استخدام فرزندان شاهد زیردیپلم را از دیگر اولویت‌ها در زمینه رفع مشکلات خانواده‌های شاهد خواند و بیان کرد:‌ استخدام این عزیزان را در دستور کار قرار داده‌ایم و اقدامات قابل‌توجهی در این راستا صورت گرفته است.

وی نبود اعتبار کافی را از مهم‌ترین دلایل وجود برخی مشکلات و ضعف‌ در اجرای برنامه‌های فرهنگی دانست و گفت: در طول دوسال گذشته حتی یک ‌ریال برای بحث فرهنگی اختصاص داده نشده است.

رئیس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کردستان با بیان اینکه با وجود تحریم‌های اقتصادی امسال نیز در برخی موارد شاید با کمبود اعتبار روبه‌رو شویم، بیان کرد: با وجود تمام محدودیت‌ها تمام مدیران استانی پای کار هستند.

به گفته شهبازی، برای انجام کارهای بزرگ همیشه اعتبار و هزینه حرف اول را نمی‌زند، چراکه در بسیاری از مواقع خیلی از کارها تنها با همت پیش می‌رود و به بهترین شکل تأثیر خود را باقی می‌گذارد.

وی از شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یکی از مهم‌ترین شوراهای استان نام برد و بیان کرد: مدیران و مسئولان باید حضور در این شورا را یک وظیفه ذاتی و کاری بدانند و همواره با حضور پویای خود زمینه تحقق اهداف در این حوزه را فراهم کنند.

رئیس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کردستان بر فعال‌سازی این شورا در سطح شهرستان‌های استان تاکید کرد و گفت:‌ دیدار مسئولان با خانواده شهدا نیز باید به عنوان یک مصوبه در شورا مورد تاکید قرار گیرد.

شهبازی در پایان تصریح کرد: دیدار مستمر مسئولان نهادها و ادارات مختلف با خانواده شهدا نقش مهمی در رفع مشکلات و نگرانی‌های آنان دارد.

انتهای پیام/79002/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول