اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سپاه بیت‌المقدس کردستان تأکید کرد

ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها در کردستان برای پذیرش راهیان نور

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خواستار ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پذیرش کاروان‌های راهیان نور در استان شد.

ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها در کردستان برای پذیرش راهیان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حمزه‌علی علیخانی در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کردستان در سنندج اظهار کرد:‌ تقسیم‌بندی کارها و مشخص کردن مسئولیت‌ها مسیر تحقق اهداف را در حوزه‌ها و برنامه‌های مختلف فراهم می‌کند.

وی از کردستان به عنوان استانی سراسر حماسه نام برد و اضافه کرد: وجب به وجب این خطه یادمان و نقطه حماسی است که می‌توان با پرداختن به آن کتاب‌های زیادی نوشت.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه تشکیل این شوراها و حضور مسئولان تنها زمانی می‌تواند مثمرثمر باشد که از قالب تئوری خارج شده و وارد عمل شود، اضافه کرد: خروجی مثبت این جلسات تنها با برنامه‌ریزی دقیق و تقسیم کارها با توجه به ظرفیت و توانایی هر یک از اعضا امکان‌پذیر است.

به گفته علیخانی، ظرفیت مناسب برای پرداختن به بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان کاملاً فراهم است و می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق قدم‌های قابل توجهی در این راستا برداشت.

وی به حضور سالانه هزاران نفر از عاشقان سرزمین‌های نور از سراسر کشور برای بازدید از مناطق جنگی استان اشاره کرد و افزود: برای توسعه این مهم نیاز به ایجاد زیرساخت‌های لازم و نگاه مهربان‌تر مسئولان استان داریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای کاروان‌های راهیان‌نور با توجه به تأثیرات آن در زمینه گسترش فرهنگ ایثار، شهادت‌طلبی و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

به گفته جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، اقدامات خوبی به ویژه در زمینه ایجاد مکان برای اسکان شبانه زائران در نقاط مختلف استان از سوی سپاه انجام شده است ولی مسئولان استانی در این زمینه پای کار نیامدند.

علیخانی از ایجاد محل اسکان برای هزار نفر به صورت شبانه در بانه و مریوان خبر داد و افزود:‌ این مکان با تلاش و اعتبارات سپاه ایجاد شده است ولی نیاز به تجهیز دارد.

به گفته وی، قشر عظیمی از زائران راهیان‌ نور برای بازدید از مناطق یادمانی استان کردستان اعلام آمادگی کرده‌اند، ولی زیرساخت و امکانات لازم برای میزبانی از آنها وجود ندارد.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در پایان بر تلاش بیش از پیش مسئولان برای ایجاد زیرساخت‌های راهیان نور با توجه به تاثیرات مثبت آن در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن شهدا و ایثارگری مردم این خطه به سایر هموطنان تاکید کرد و گفت: کار در این حوزه وظیفه‌ای همگانی بوده و همه مسئولان و مردم در راستای شناساندن شهدا و ایثارگران استان وظیفه دارند.

انتهای پیام/79002/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول